Ska CCDB IL låta när den är ny?

Makten

Aktiv medlem
Köpte ny bakdämpare och reagerar på att det låter som om det är luft i oljan. Det liksom rosslar och väser vid kompression och "pyser" vid retur. Helt oanvänd, fabriksny.
Climb-switchen ger en viss effekt men verkligen inte särskilt mycket. Dock slutar det låta när man aktiverar den, vilket är lite egendomligt.

Min har låtit lite så när den varit nyservad. När den är kass så brukar den "kvittra" / skrika och kännas allmänt okänslig.

Nå, då är jag inte lika orolig för att den skulle vara kass längre. ? Saken dryftades i en messengertråd där en deltagare påpekade att dubbelrörsdämpare brukar låta en del, och det stämmer nog. Hade en MRP-gaffel med sån därmpare som väsnades ordentligt när den fungerade som bäst. Sen när man behövde fylla på olja (öppet bad) så slutade den låta. Extremt egendomligt.

Blir provtur imorrn!

Hade en beg men hyggligt nyservad ccdbair som lät precis så. Climbswitchen tyckte jag hjälpte en del vid riktigt plush inställningar. Körde jag en del dämpning o högre tryck så spelade det nästan ingen roll.

Ovan observationer är grundat på endast några månaders användning, nu e de full on hardtail igen.

Tillbaka
Topp