Ska olja in kedjan?

Race

Medlem
Ska olja in kedjan?
Hej.
Tycker ni att jag ska olja in kedjan? Den börjar bli väldigt trög att växla med och den börjat få rost på sig.

Tänkte skölja av kedjan med lite vatten och sedan torka och därefter applicera på oljan låter det som en bra idé? Ska vattnet vara kallt eller varmt.

Bilagor

• FA2C7AF3-070F-49DE-B7F5-C9E81995F0CA.jpeg
    FA2C7AF3-070F-49DE-B7F5-C9E81995F0CA.jpeg
    332.5 KB · Besök: 184
Ska olja in kedjan?
staine sa:
5-56
Det enda du behöver. Spraya på rikligt. Torka lite. Kör!

Nä. Använd kedjorna. 5-56 Är kasst för ändamålet, lite olja, skvätter på bromsarna om man inte är försiktig. Nä. Kedjeolja av bra kvalitet- en droppe per länk, låt lösningsmedel avdunsta och sen torka av överskottet.

Ska olja in kedjan?
staine sa:
Bengt-re sa:
ForesterGuy sa:
Vilken smörja som helst är bättre än en torr kedja.

Jo men stannar inte kvar många mil med 5-56...

Jodå tvivla inte nu.
Spraya 5-56 dagligen så blir det kanon. Strunt i alla oljor. Jag har 25 års erfarenhet slå det om ni kan!

Jaha... Men jag röstar nog på en produkt gjord för jobbet. För länge sedan brukade jag olja kedjan med gräsklipparmotorolja (SAE30 mineralolja). Det fungerade, men den skvätter! Grisar ner och måste oljas om rätt snart igen. Inga som helst problem med smörjförmågan, men grisigt och omständligt. Billigt iofs...

Ska olja in kedjan?
Bengt-re sa:
olja kedjan med gräsklipparmotorolja (SAE30 mineralolja). Det fungerade, men den skvätter! Grisar ner och måste oljas om rätt snart igen. Inga som helst problem med smörjförmågan, men grisigt och omständligt. Billigt iofs...

Testa 5-56, skvätter inte lika mycket.

Ska olja in kedjan?
me.I.am sa:
Bengt-re sa:
olja kedjan med gräsklipparmotorolja (SAE30 mineralolja). Det fungerade, men den skvätter! Grisar ner och måste oljas om rätt snart igen. Inga som helst problem med smörjförmågan, men grisigt och omständligt. Billigt iofs...
Testa 5-56, skvätter inte lika mycket.
Nä det är ju mest fotogen så det dunstar ju :-)
Men det som är olja skvätter bort lika lätt som "symaskinsolja" vid första regnskur.

Tillbaka
Topp