Skärmdela Pixel 7 - Smart TV

Carl A

Aktiv medlem
Tjo, Har Ruovy, ganska najs faktiskt.

Dock; lyckas inte skärmdela min Pixel 7 fåne till Samsung Smart TV (4 år gammal typ). - med Iphone 14 eller nått funkar det suvve. Tfn, via samsungs app "smartthings" hittar tfn tvn o tfn funkar som fjärr, men jag lyckas ej dela tfns skärn till TVn. - Tfn o tv anslutna till samma wifi.

Skärmdela via snabbmenyn på tfn "Google cast" funkar ej, tfn hittar inte ens tvn utan bara hemmabion.

måste man förnedra sig med sladd, o funkar öht det?

perkele!!

Tjena!

Vet inte om det går att installera Samsung Smart View på en Pixel, men annars finns det en som heter Miracast som bör fungera.

Jag kan använda den inbyggda skärmspeglingen i android på min Sony Xperia med en Samsung tv. Kanske går med pixel också?

Annars, som sägs ovan, är nog Chromecast enklaste lösningen förutsatt att det man vill casta går att casta.

Google har aktivt plockat bort det inbyggda stödet för Miracast (som är en öppen standard för skärmdelning) som finns i Android - för att promote:a deras egna chromecast standard och låsa in användaren. Tror de försvann i pixel gen 3, stör mig på detta jättemkt men fortsätter ändå köpa pixel-telefoner :(

Väldigt irriterande om man vill visa någon film eller semesterbilder på en något äldre TV (de flesta smart-TVs från senaste 10 åren stödjer iaf Miracast - färre stödjer chromecast).

Vissa andra android tillverkare som Sony, samsung mfl. har valt att ha kvar Miracast-stödet. Finns en del 3:e part appar för pixel-telefonerna men de klarar oftast inte hel skärmdelning utan visar en specifik film/bild från galleriet - vilket oftast är det man vill åt - men ja de fungerar inte lika smidigt som inbyggda stödet.

Tjena!

Google låser år ena hållet och Samsung åt andra.. 🤦
Samtidigt så tjatar Google på Apple att dom ska låsa upp sina saker så telefonerna kan använda fler funktioner mellan dom. Jösses.

Jösses, blir alldeles yr. Som om mitt toapapper ej funkar med min skit... Kommer min smart tv ens funka m chromecast - pixlar 7...?
Limmar fast mig vid googles kontor. Avslutar med att tända eld på mig.

Om man har en tv utan chromecast så lär det inte funka. Jag har dålig koll på om det finns på annat än android tv nu för tiden.

Helskärmcasta nåt som ruovy har väl dessutom historiskt funkat så där?

M grabbens iphone funkar d mkt bra.
Till gammal osmart tv verkar d funka bra chromecasta från min Pixel 7, men såklart m separat chomecast grunka.
.jefla coitus in anus detta. Vafaan va de jeflas. Blir ju boko haram för mindre: som man ska tvingas köpa en tfn o en tv för varje anv område - tv program man vill se ... klarar man sig med 15 tfner o 15 tv apparater och 15 olika abbonemang...

Påt igen!!

Bilagor

• PXL_20251123_112231539.webp
    PXL_20251123_112231539.webp
    939.2 KB · Besök: 38
M grabbens iphone funkar d mkt bra.
Till gammal osmart tv verkar d funka bra chromecasta från min Pixel 7, men såklart m separat chomecast grunka.
.jefla coitus in anus detta. Vafaan va de jeflas. Blir ju boko haram för mindre: som man ska tvingas köpa en tfn o en tv för varje anv område - tv program man vill se ... klarar man sig med 15 tfner o 15 tv apparater och 15 olika abbonemang...
Haha.

Till din Chromecast kan du casta från alla enheter, PC, iPhone, Android o.s.v.

Tillbaka
Topp