Sko och byxbensskydd??

Lonewolf

Ny medlem
Sko och byxbensskydd??
Som sagt letar efter ett överdrag för sko och byxben vid transportcykling då jag ofta cyklar till/från olika möten och aktiviteter där jag inte har möjlighet att byta om utan jag cyklar dit i samma kläder som jag ska ha på aktiviteten.

Nu på hösten/vintern är det ju ofta slaskigt och då blir både skor och nedre delen av byxbenen blöta och smutsiga, så det vore bra med något lätt men vattentåligt överdrag som enkelt kan stoppas undan vid framkomsten, skoöverdrag finns ju men dem skyddar ju inte byxbenen.

Vad gäller resten så gör skärmarna sitt och är det nederbörd så har jag ett bra regnställ men det är just när det bara skvätter från marken som jag behöver något, så kom med föslag på hur Ni löst det och vad som finns.

Bosse

Sko och byxbensskydd??
Mooseboot (eller Lundhags Coverboot som är samma sak) borde passa bra. En smidig överrdragsstövel som du tar på över skorna och drar åt strax inder knät. Tillverkad av kraftigt belagd väv. jag brukar använda dom på långfärdscykling när det regnar (i s f plastkassar,och när jag kliver i och ur kajak i vattnet). Det var ett tag sen jag köpte mina -hoppas att de fortfarande finns att köpa.

Sko och byxbensskydd??
LarsM skrev:
-------------------------------------------------------
> Mooseboot (eller Lundhags Coverboot som är samma
> sak) borde passa bra. En smidig överrdragsstövel
> som du tar på över skorna och drar åt strax
> inder knät. Tillverkad av kraftigt belagd väv.
> jag brukar använda dom på långfärdscykling
> när det regnar (i s f plastkassar,och när jag
> kliver i och ur kajak i vattnet). Det var ett tag
> sen jag köpte mina -hoppas att de fortfarande
> finns att köpa.

Jepp nu börjar det likna vad jag söker, tänkte inte ens på att Lundhags kunde ha något vilket jag borde gjort då jag i flera år sålt deras produkter ;-( Skäms på mig!!

Får kila in på Naturkompaniet nästa gång jag passerar och se vad dem kostar!

Bosse

Sko och byxbensskydd??
Har samma problem (möjlighet..) som du, träffar massa trötta kunder som ska imponeras på. Jag kör med tunna överdragsbyxor som man kan knöla ner i jackan, sen har jag svarta salomon i gore-tex.

Sko och byxbensskydd??
På cykelfrämjandets hemsida (shoppen) finns en lösning, någon grov "plaststövel" med lite snörning. Verkar rätt smidigt.

Sko och byxbensskydd??
JTH skrev:
> På cykelfrämjandets hemsida (shoppen) finns en
> lösning, någon grov "plaststövel" med lite
> snörning. Verkar rätt smidigt.

Jo den lär funka och priset var ju humant iaf ;-)

Sko och byxbensskydd??
CR1Falun skrev:
> Har samma problem (möjlighet..) som du, träffar
> massa trötta kunder som ska imponeras på. Jag
> kör med tunna överdragsbyxor som man kan knöla
> ner i jackan, sen har jag svarta salomon i
> gore-tex.

Det ger ju inte så bra första intryck när man har brallorna fulla av smutsfläckar så det är ett problem, och jag vill hellre ta cykeln är bussen av flera orsaker så någon lösning får det lov att bli!!

Jo jag har tänkt så med och Gore Tex dojor har jag alltid denna del av året så dem pallar för blötan men det ser ju inte så kul ut med smutsfläckarna :-(

Bosse

Tillbaka
Topp