skoj :)

soundblaster

Ny medlem
Hittade en bruksanvisning till en Ballistic dämpare (som satt på min förra hoj) och läste under "Safe installation"

Before riding the bicycle, make sure the brakes are properly installed and adjusted. If the brakes dont't work properly, the rider could suffer serious and/or fatal injuries.

Vet inte om det är för att det är sent, men jag tyckte det var lite smålustigt! ;)

Sånt där står i alla instruktioner till sake som säljs på den amerikanska marknaden, pga de underliga stämningslagarna. Sen att amerikaner torka husdjur i torktumlare och mikro, bara för att det "stog inte att det INTE gick", det är ju en annan sak... =D

Bland annat har jag för mig att en husbilstillverkare i USA fick efter en olycka lägga till följande i manualen till husbilen:

"Det är under färd med fordonet absolut förbjudet att lämna förarplatsen för att gå iväg till pentryt för att koka kaffe!" :-D

/Leo

Rhino skrev:

> För de som har tillgång till dc och liknande rekommenderar jag
> mp3:n Jeff Foxworthy - Stupid People

...eller knalla bort till närmsta skivhandlare. (Ginza och liknande går också bra)

Då skall ni läsa instruktionerna till Campas komponenter!

Tex. så när man skall montera reglagen så står det att man måste använda skyddsglasögon. Till nästan alla prylar står det något i stil med att felaktigt monterade detaljer kan orsaka personskada eller till och med död!

Vi snackar varningstext på en hög nivå, men kanske sann också?!?

Men "Warning hot contents" på kaffemuggen måste ju vara maxat, eller? Vill man kanske bli serverad kallt kaffe?

Andledningen till att det står varningstexter på kaffemuggar är enkel. Det var en kille som brände tungan, sen stämde han mcDonalds, på 10000000$ (10 miljoner) har jag för mig.

Varningar ur verkliga livet:

På ytterbackspegeln på amerikanska bilar: "Warning. Objects in the mirror may be closer than they appear".

I handboken till en Husqvarna-motorsåg: "Försök inte stoppa kedjan med handen".

Ur handboken från min Trek 8000 -01: "This bike is not intended for offroad use" - tror det står i handboken till alla cyklar från den koncernen.

Det var väl en tant som vickade kaffet i knät när hon körde från DriveThru. Har glömt namnet, men någon håller en årlig "Award" för liknande stämningar. Brukar vara en del (o)lustiga saker med, folk som snubblar på sina egna barn i affärer och stämmer butiken, folk som blir hundbitna när de försöker slå ihjäl grannhunden osv. osv. Djävla epaland :)

Tillbaka
Topp