Skräddarknuta / Bunionette

Busta B

Medlem
Hej!

Misstänker att jag har åkt på skräddarknuta/Bunionette på min högra fot. I våras trampade jag snett inomhus och slog i sidan av foten. Det gjorde inte jätteont vid det tillfället. Någon vecka efter det började jag känna vig lilltåleden att det tryckte när jag använde skor, i synnerhet mina cykelskor. Körde Vätternrundan, och i slutet kändes det kraftigt vid lulltåleden. Löpningen har känts hyfsat, dock inte sprungit längre distanser med denna åkomman än (gör klassiken i år). Men nu hägrar lidingöloppet i september.

Jag har breda fötter och försöker använda skor med bred läst samt tåspridare då jag tycker det lättar på trycket på leden (tillfälligt i alla fall)

Hur kommer jag tillrätta med detta problem? Någon som har erfarenhet och tips att ge?

"I våras..." Aldrig funderat på lokala vårdcentralen? (Annars kanske det går illa.) Vårdc. kan i värsta fall remittera till en ortoped på ett större ställe. Annars rörelse enligt ovan och kanske fotbad. Smörj in med fotsalva. Nå, kanske inte botar det, men fotsalvan talar om för dem att du ändå bryr dig.

Tillbaka
Topp