Skum Importmoms på ekrar?
Efter att DT Swiss hört om allt strul jag gått igenom för att få tag på rätt ekrar beslutade de sig för att skicka 5 ekrar till mig gratis.
Efter någon vecka får jag ett brev där postnord ber mig betala 119,60 kr. för ett paket som jag gissar är från Schweiz.
44,60 kr i importmoms och 75kr(ink. moms) i deklarationsavgift.
Det känns ju lite tråkigt att betala men så kanske det ska vara, eller?. Däremot känns just 44,60 som en konstig summa... Ekrarna kostar ca 7-9kr st säg ca 40kr. Det ska betalas moms på isf. Sedan ska ev. det även betalas moms på frakten de betalat. Ska det stämma med totala importmomsen så måste frakten vara rätt dyr för 5 ekrar, 150kr typ.
Tycker det hela verkar konstigt.
Någon som har erfarenhet?
Kan tycka det är intressant att böka lite.
Efter någon vecka får jag ett brev där postnord ber mig betala 119,60 kr. för ett paket som jag gissar är från Schweiz.
44,60 kr i importmoms och 75kr(ink. moms) i deklarationsavgift.
Det känns ju lite tråkigt att betala men så kanske det ska vara, eller?. Däremot känns just 44,60 som en konstig summa... Ekrarna kostar ca 7-9kr st säg ca 40kr. Det ska betalas moms på isf. Sedan ska ev. det även betalas moms på frakten de betalat. Ska det stämma med totala importmomsen så måste frakten vara rätt dyr för 5 ekrar, 150kr typ.
Tycker det hela verkar konstigt.
Någon som har erfarenhet?
Kan tycka det är intressant att böka lite.