skydd

skydd
Jag har ett par sådana här, som det är rea på:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=3180
Race Face och Roach är tydligen samma grejer fast olika loggor.
Jag är ungefär 180 lång och tog ett par medium, skulle nog ha large egentligen men de halkar faktiskt inte ner i alla fall. Jag har dom alltid när jag cyklar och tänker inte på dom längre. Behöver inte spänna fast dom så hårt som man tror. Har räddat mina knän massor med gånger eftersom jag vurpar hela tiden.

skydd
Tjena. Jag brukar ha problem med att benskydden är för långa.
Började redan innan förra årets Mayhem titta på 661 - Race, men fanns då inte i rätt storlek.
Har förhållandevis ganska korta underben. Small verkar vara de enda som passar.
Ska nog köpa mig ett par och prova dem i sommar. Verkar sitta väldigt bra och utan skav.

Andra benskydd som jag har provat är Fox Raptor, som var lite förstora (1-size) och 661 4X4 som är väldigt varma. Så Johan_ , kan säga så mycket som att det där inte är något för XC.
Kolla i stället in på CRC och efter Brand-X benskydd. Leo har sådana har jag för mig och verkar sitta bra. Det värsta som finns är när benskydd glider.

skydd
Kör med ett par Fox Launch Pads, dom sitter bra och skyddar mycket. Tyvärr äter dom upp skinnet på mina knän... Har löst det genom att linda knäna, med såndär linda man får utanpå gipset när man har brutit något, innan jag tar på skydden.

800 spänn svider dock till rätt bra när man kikar på konkurrenterna. Går du dessutom upp på Raptor blir det än värre, en bit över 1000-lappen.

Tillbaka
Topp