Skyddsfilm

Leafy

Aktiv medlem
Skyddsfilm
Kollat runt lite och hittar ingen "relativt ny" tråd gällande skyddsfilm till cykeln.

Jag vill ha en heltäckande till min trailmtb liknande det jag ser RideWrap säljer som är skuren för just min cykel.
Men ser även Invisifram, sportscover m.fl. som har något dylikt även om det inte är skräddsrsytt.

Sen finns ju fortfarande Biltemas tröskelskydd som jag ser många använder.

Sen finns det ju vissa skyddsfilmer med diverse mönster på för att göra cykeln lite egen och kanske inte lika stöldbenägen.

Vad kör ni med idag?

Skyddsfilm
Jag köpte RideWrap till min cykel, hade först tänkt göra mallar och använda Biltemas men den är ju blank, vilket ser illa ut till min ram som är matt.
Att göra mallar med tejp funkade rätt bra, men svårt att få det perfekt, så efter första försöket gav jag upp och beställde ändå, men mest pga jag ville ha matt och tidsbesparingen :)

Senast ändrad:
Skyddsfilm
Har kört med Biltema tio år typ ? Tycker det funkar kanon. Visst, om man vill ha det supersnyggt får man kanske hitta annan lösning. Eller bara mer noggrann än jag... Men det är funktionellt. Ha en hårtork eller värmepistol och värm på det lite lätt så blir det enklare och bättre.

Skyddsfilm
1400:- för ridewrap tailored anser jag vara sjukt billigt. Du får skyddsfilm som självläker och är skuren exakt efter din ram storlek. Jag beställde själv ridewrap idag till min trek slash. Gött att det skickas från Sverige också.

Skyddsfilm
1400:- för ridewrap tailored anser jag vara sjukt billigt. Du får skyddsfilm som självläker och är skuren exakt efter din ram storlek. Jag beställde själv ridewrap idag till min trek slash. Gött att det skickas från Sverige också.

Jag körde på Biltemas och den har fungerat bra hittills men jisses vilket pill det var ?.

Skyddsfilm
Jag har folierat ett helt gäng med bilar men är lite lat. Jag är inte alls sugen på att skära till alla bitar själv. Jag bara vet att jag kommer bli missnöjd. Så ett tailor kitt kommer bli perfekt för mig.

Inte helt omöjligt att jag kommer riva av det ocv skaffa ett ridewrap kit med, var vissa ställen jag struntade i bara för pillet.

Skyddsfilm
Kidnappar den här tråden ...

Sett att många rekommenderar Biltemas skyddsfilm på rulle. Som jag förstått s å är den blank och det skulle ge mig en smärre härdsmälta i hjärnan. Vet någon om det finns en som är matt? Vill ha en rulle som är typ 60-80 mm bred.

Skyddsfilm

Sett att många rekommenderar Biltemas skyddsfilm på rulle. Som jag förstått s å är den blank och det skulle ge mig en smärre härdsmälta i hjärnan. Vet någon om det finns en som är matt? Vill ha en rulle som är typ 60-80 mm bred.
Inget konkret tips men jag har för mig att jag sett många olika typer av skyddsfilm på Amazon. Sen hur kvaliteten är...

Skyddsfilm

Tillbaka
Topp