Släpp reptilerna fria!

Koltrasten

Aktiv medlem
Släpp reptilerna fria!
OBS! Detta är endast en tråd för oss cyklister som ibland tillbringar, kanske en hel dag på hojen!
Övriga bör ej göra sig besvär med att svara eller kommentera.

Sitter man en hel dag på hojen. Kommer alltid risken att kroppen behöver göra sig av med avfallsrester under turen. Det spelar ingen roll om man suttit på TOA, innan avfärd.
Alla som cyklat med kramper i magen, med spänd min och nött sadeln vet vad jag menar. Pga att man vill "SITTA SÄKERT", vid dessa tillfällen, blir läget ofta akut...
Tyvärr finns här ett stort mörkertal. Ingen vill väl uppge att: "I onsdags satt jag och sket i skogen"!

Har personligen råkat ut för detta XX gånger. Blir man skitenödig, så blir man. Därav: Måste man så måste man. Förstår mycket väl att denna tråden kan få många att dra på läpparna. Men när man står i ösregn under ett träd, med brallorna nere, så är det allt annat än kul!
Visst man kan förebygga dessa pinsamma situationer. Främst genom att tänka på vad man äter dagen innan. Men efter kanske 100km, finns inga garantier. Detta har jag fått lära mig empiriskt!
Tips till alla: Ha alltid flexibelt papper med i en tättslutande plastpåse och Typ våtsavetter.

Släpp reptilerna fria!
Kan inte påminna mig att det inträffat på cykel. Däremot inte alls ovanligt på dagsvandringar, men då är det ju lätt att ha en liten spade med sig i ryggsäcken.

Släpp reptilerna fria!
Nåväl! Mästerverk eller inte, så är ämnet för många tabubelagt!
När det kommer till våra intima vanor, är dom flesta ganska tystlåtna. Åtminstone här på Happy!

Släpp reptilerna fria!
Nåväl! Mästerverk eller inte, så är ämnet för många tabubelagt!
När det kommer till våra intima vanor, är dom flesta ganska tystlåtna. Åtminstone här på Happy!

Kanske för att det för de flesta inte finns så mycket att diskutera? Det är inte raketforskning, om behovet finns, hitta lämplig dold plats och uträtta det utan att utsätta din omgivning för varken händelsen eller kvarlåtenskapen.
Några våtservetter i en plastpåse är aldrig dumt att ha med om man ska ut i obygden.
Är man civilisationsnära brukar det finnas mackar eller dylikt. Kyrkor och kyrkogårdar brukar också bjuda på fina faciliteter.

Släpp reptilerna fria!
Här har koltrasten varit framme…
388FDBFB-09B0-4BDF-AD98-046F1BB25F7D.webp

Släpp reptilerna fria!
Kanske off topic då det inte rör reptilsläpp under tur men varför kommer känslan av att man vill göra en Rick Hatchett från White Lotus säsong 3 (släppa reptilerna fria, för er som inte sett den än) innan en tur? Alltid när man är helt uppkittad, ombytt och klar och står med cykeln precis innanför ytterdörren på väg ut också.

Går det att förhindra? Ofta falskt larm och mest bara störande när man har en tid att passa. Händer det er andra också eller något jag bör kolla upp med VC, typ IBS eller annat underliggande bakom?

Obs inte troll. Kom att tänka på ämnet då jag precis fick denna skickad till mig:

Släpp reptilerna fria!
He,he, he... Jodå ämnet är väl minst sagt "Delikat"!

Kör man i skogsrika trakter, går det väl an. Men ligger man på ex Skaraslätten, (Har gjort detta några gånger), ligger man garanterat pyrt till. Men som sagt, nöden har ingen lag. Måste man, så måste man. Är man "Skitenödig", förvandlas cykelsadeln snabbt till ett tortyrinstrument! Detta i den mån sadeln efter en dag inte blir ett tortyrinstrument i sig!

Släpp reptilerna fria!
he, he.. Livet är tufft ibland. Minst sagt...

Fördelen med magkramper, (om det nu finns några sådana), är att det snabbt går att uträtta sitt ärende!

Släpp reptilerna fria!
Cykling har jag inte upplevt det akut vid något tillfälle. Men löpning har varit en annan femma, vid tillfällen har det handlat om sekunder.

Tillbaka
Topp