Slingshot Farmboy 29"

Slingshot Farmboy 29"
Lekeberg skrev:
-------------------------------------------------------
> De tål allt väder löjligt bra, men min fincykel
> vill inte köra 40 minuter saltad landsväg till
> skogen..

He he he ... jag håller med. En fin hoj skall bara gå på barr-stigar och trevliga sten-hällar - inga grusvägar med damm och skit och absolut inte lera - till sånt får man ha den vanliga tränings-hojen ;)

Slingshot Farmboy 29"
Har du skitat ner hojen än eller är det fortfarande ett utställningsexemplar? Om du inte postar en ride-report eller liknande snart så kommer jag tracka dig för att du inte vågar åka med din gummihojpa! :-)

Slingshot Farmboy 29"
:) När jag inte jobbat har jag varit ute o cyklat. Så här såg den ut i söndags. Härligt geggig runda!

Vidare om cykeln tycker jag att den är väldigt tacksam att cykla länge på. Och den klättrar fenomenalt bra. När jag nu kört in gaffeln lite mer är den dessutom bra framtill också.

Jag däremot är ingen vidare kurvtagare på min nya hoj. Jag driver utåt i kurvorna hela tiden, känns som jag ska glida och glida och glida om jag pressar dem hårdare. Funderar på om det har med de stora hjulens stora kontaktyta att göra, eller den vrid-ostyva ramen, eller att jag sitter högre upp än jag gjort på mina tidigare mountainbikes.

Kan likna FarmBoyen vid en ardennerhäst, stor och svårstoppad, och uthållig och vacker.

Bilagor

• DSC00002.JPG
    DSC00002.JPG
    113.3 KB · Besök: 33
Slingshot Farmboy 29"
Fy fasen så fin den hojen blev, jag har alltid gillat Sling ända sen jag såg en för första gången, vilket säkert nu är närmare 15 år sen. Stor grattis till udda och schyst val!

Tillbaka
Topp