Slutet på tråkig historia

Surf

Medlem
Läste en bunt svenska mtb-tidningar från slutet av 90-talet på jobbet och fick intrycket av att sporten var ganska stor de här åren. Det var färggranna cyklar, många team och gott om tävlingar.
Plötsligt läste jag en kort artikel om att en svensk toppåkare avslöjats med doping på ett långlopp. Dan Kullgren hade amfetamin i blodet efter att ha vunnit Finnarksturen och försvarade sig med att han måste ha fått en preparerad flaska av någon okänd person under själva tävlingen. Kullgren sa att han var oskyldig och skullle överklaga. Är det någon som vet hur den här historien slutade?

Kors i taket, en dopad cyklist. Fast i det här fallet kanske en festprisse? För inte är det väl någon som är så dum att man tror att amfetamin skulle vara toppen för resultatet? Relativt andra dopingpreparat då...

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Han lär ju har varit rätt snackig i klungan. :)

Haha, lite hetsig sådär...

bjorre skrev:
> När blev amfetamin tråkigt? Har jag missat nåt
> eller?

Jo, adhd. En mycket liten dos (Concerta) gör att jag inte uppför mig så sjövilt, utan varvar ner märkbart.

En psykiater jag träffade sa att en bra indikator på adhd är om amfetamin funkar lugnade...

Okej Dan Kullgren kom igen och vann två år senare. Starkt. Kom det fram någon annan berättelse om hur han blev dopad? Det känns som att det där med att en okänd bjöd på spetsad dryck under tävlingen skulle kunna bytas mot en ny förklaring.

bjorre skrev:
> Är det tråkigt att vara lugn menaru´? ;)

Jo, faktiskt. Man blir lite "svennig", å så. Nästan inga vansinniga impulshandlingar längre, med medicineringen. Jag droppar t ex mer sansat på graniten. Inget bra för självförtroendet :D

Fast det funkar bättre (men inte bra) socialt, hemma och på jobb. Inte så dumt :)

Calle F skrev:

> Fast det funkar bättre (men inte bra) socialt,
> hemma och på jobb. Inte så dumt :)

Och på forum kanske ;)

Surf skrev:
> Det känns som
> att det där med att en okänd bjöd på spetsad
> dryck under tävlingen skulle kunna bytas mot en
> ny förklaring.

Alla skyller ifrån sig och spelar helt oförstående tills att även b-provet visar positivt och sedan brukar erkännandet komma - ofta med tillhörande tårdrypande historia.

För länge sedan låg jag utomlands tidigt på våren och tränade friidrott när vi sprang på Trine Solberg/Hattestad, den norska spjutkasterskan.
Vi gapade över hennes kropp, hon hade muskler som knappt manliga kastare har... Jag var till och med tvungen att foto henne för vi trodde det inte var sant.
Senare på hösten testade hon positivt på nandrolon.
'Jag är oskyldig, måste ha fått det via mina p-piller' var förklaringen. jomenvisst :)

Hittade en notis om ett 'anonymt erkännande'
http://www.biketrail.318.nu/nyheter/arkiv.asp

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp