SM i Götene

• Trådstartare Trådstartare mow
  • Start datum Start datum

mow

Ny medlem
SM i Götene
Är det någon som vet hur man bäst följer SM som startade för sådär två minuter sedan? Det är trist om det bara är genom en halv spalt, inklämd mellan åtta sidor fotboll (och skithocky, för fanken, det är efter midsommar, gräv ner klubban), i tidningen i morgon.. Jag vill veta vad som händer nu!
Det är frustrerande att sitta och leka kontor när det finns så bra ämnen att distrahera sig med.
/Morgan

SM i Götene
Bor du i närheten finns det radio. 107,9 MHz från fredag. Annars vet jag inte om det finns nå't mer. SCF verkar ju inte leva på 2000-talet direkt....

SM i Götene
Björn Stenberg bloggar om det på cykelklubben.se

Emilia Fahlin tempomästarinna

Herrjuniortempot:
1. Tobias Ludvigsson
2. Philip Lindau
3. Erik Harring

Senast redigerad av en moderator:
SM i Götene
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> 47 km tempo för herrarna är väl rätt långt?

Njae. Normalt brukar man försöka lägga en bana som är 50km lång. Maxdistansen är 80km.

SM i Götene
Här kommer det en liten bild från igår på bronsmedaljören Fredrik Kessiakoff.

Bilagor

• FredrikK_sm_tempo_2009.jpg
    FredrikK_sm_tempo_2009.jpg
    75.3 KB · Besök: 22
SM i Götene
JT skrev:
> Vilken vacker miljö tempobanan gick i och
> publiktrycket verkar ha varit enormt.

*S* Ja, man riktigt bars fram av publiken, och kunde aldrig slita blicken från de underbara vyerna

SM i Götene
cerro skrev:
> Fin väg ändå tyckte jag det ser ut som

Skaraborgs första motorväg.
Sån väg skulle jag också vilja tävla på.

SM i Götene
Mitt favorit inlägg: "Det är tydligt att det är viktigare för dom på pappret starkare åkarna att inte förlora än att försöka vinna."

SM i Götene
cerro skrev:
> Aktiv tråd det här. Nu har Philip Lindau tagit
> SM guld i juniorklassen före Tobias Ludvigsson,
> grymt snabba de två.
>
> Mer att läsa och se finns bl.a. på:
> http://www.cyclesport.se/nyheter.asp?lang=sve&news
> id=12485

idag var Lindau grym, men sen kom en klunga på 10 åkare som fördelade medaljernai spurten. Ruskigt varmt och sanlöst brant backe i kinnekulle

SM i Götene
Marcus Ljungqvist efter segern i linjeloppet idag. Spurtvann över Fredrik Ericsson.
Dom var i utbrytning och var själva dom två sista gångerna över Kinnekulle och ända in till Götene.
Marcus såg urstark ut hela tiden och ryckte flera gånger i backen. Många som bröt den tuffa banan i 30 graders värme.

Bilagor

• DSC00430.JPG
    DSC00430.JPG
    94 KB · Besök: 26
SM i Götene
Riktigt mycket folk var det på Kinnekulle idag. JAg skulle gissa på mer än 500 men mindre än 1000. Ca, 500 på damloppet igår. Hyffsat tryck med. Några som sprang och hälde vatten på åkarna.

SM i Götene
Känns litet som ett uttalande gjort i frustration direkt efter loppet. Litet mer nyanserat om man kikar på Emmas hemsida - visst besviken och oförstående inför Susannes taktik, men inget personangrepp och istället en revanschlusta.

Tycker det är litet jobbigt att många journalister verkar söka kontroverser och att hårt vinkla fram det extrema istället för att försöka få fram en mer balanserad bild. Tyvärr är det väl så att vi människor gillar sensationer och journalisterna bara utnyttjar detta för att sälja sin produkt.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp