SM MTB i SVT NU!

Johan S

Ny medlem
SM MTB i SVT NU!
Ni som bor i Stockholm får om 10 minuter vara med om en speciell händelse: Man ska visa ett reportage från SM i MTB från FLottsbro! Sätt på TVn på TV2 nu! Nej, det är alltså inte under sporten (som just nu visar en mass fok på en grön plan spelandes på en boll), SÅ tokiga är de inte: Det är under ABC-nytt 22:15!

SM MTB i SVT NU!
...golf! Tänkte väl; det kan dom ju inte missa en enda dag, Tiger Woods kritiserad för att han inte är så motiverad som tidigare...väntar på MTB i ABC-nytt...

SM MTB i SVT NU!
Man måste bo i Stockholm för att se ABC-nyheterna, simon.

Det var ju ett ganska bra reportage om man tänker på att försöka attrahera motionärer från t.ex. terränglöpning. Rent sportsligt var det en katastrof! Man fick inte ens veta vilka grenar man kör eller vem dagens vinare av tempot var. Men ärligt talat hade jag inte väntat mig det...

Någon har sagt: "All publicitet är bra publicitet". Den som kan gissa vem det var får min gamla LXväxel mot avhämtning (den är dock behäftad med ett halvcentimetersglapp).

SM MTB i SVT NU!
Johan S: jag bor i Sthlm ;) inslaget kom efter jag hade skickat inlägget men det var inte så mycket att se tyvärr. Som swerider skrev: oj oj 2,05 min .....

SM MTB i SVT NU!
Johan S: Sex Pistols manager, Malcolm McLaren, hör väl till de som nyttjade det uttrycket... Fasr han var säkert inte först, men den jag kommer att tänka på. Jag har förresten redan en gammal LX-bakväxel. =)

SM MTB i SVT NU!
Du får min framväxel, jag tror att det var han! Men den är inte så mycket att ha då den faktiskt inte gick att växla med...därför har jag nu en ny XTväxel som känns som om den väger 300 gr mer...

SM MTB i SVT NU!
Vem är tjejjen som blir intervjuad? "det är så lerigt, så det blir svårtrampat och man bara sladdar omkring" och "banan är så teknisk" Kan man gissa på att hon cyklar landsväg i vanliga fall? (kanske lite elakt?)

Fast det är ju lika för alla... Tänkte sticka ut dit idag och kolla lite själv.

SM MTB i SVT NU!
Mattias L Skrev:
-------------------------------------------------------
> gissa på att hon cyklar landsväg i vanliga fall?
> (kanske lite elakt?)
>
> Fast det är ju lika för alla... Tänkte sticka ut
> dit idag och kolla lite själv.

Du menar att det är lika för alla på SM att de i normala fall cyklar landsväg? :-D En inte alltför orimlig gissning, men jag är fördomsfull och minst Micke S kommer att ge mig bannor ;)

SM MTB i SVT NU!
Förresten ber jag så mycket om ursäkt för mitt tidigare budskap att man inte behöver lerdäck i Flottsbro...Jag skulle nog själv sätta på värstingfetsulorna..men idag har det ju torkat upp. Synd att man är bunden vid ett j-a skrivbord hela veckan. Annars skulle det vara kul att åka och kolla lite.

SM MTB i SVT NU!
rikard Skrev:
> kan man inte se ABC-nytt i hela sverige om man
> tittar på analoga nätet?

Här i krokarna är det i vart fall Gävle Dala som visas. Kan se Tokholmsnyheter på digitala TV4 dock.

Karta över regionerna:
map_regional.gif

SM MTB i SVT NU!
På tal om MTB i SVT så hade sporten (19:45) ett inslag idag om damernas SM som varade kanske så länge som 3 min.. HELT OTROLIGT!

Sen var det ju också 7 timmar Tour de France på Eurosport men vem bryr sig om det....

SM MTB i SVT NU!
Johan S Skrev:
> Nu börjar det: "Cykling i lera" är rubliken. Nu
> ska vi se...

Vadå... har ni tv:n brevid datorn? Det är ju inget konstigt i det men det var en jävla inlevelse i inlägget ;). Som en slags textbaserad sportkommentator on-line ungefär.
Seriöst, varför är det så lite MTB på tv egentligen? Helt sjukt, de ända kanalerna som alla har visar mest skräp som ingen av alla de som har kanalerna vill se. Köper man en massa extra kanaler visas i och för sig också väldigt mycket skräp, men då får man i alla fall skylla sig själv. Tacka vet jag EX.

- John Filip

SM MTB i SVT NU!
Nej nej, inte alls. Det skrev jag ju till och med. Jag har också tv:n, förlåt, teven brevid datorn. Det vara bara lite småskoj med raden av dina inlägg som avslutades med nu ska vi se - grejen. Ta inte illa vid dig, det är fan häftigt att va så seriös. :)

;)

- JF

SM MTB i SVT NU!
Så seriös är jag..men nu måste jag hålla koll på 14 sträckan, klart det är ju plattare idag och alla lance-wannabees ligger i 50 km/tim i snitt i motvinden. Tývärr har jag inte Eurosport, jag får kolla på nätet.

SM MTB i SVT NU!
Idag när jag kom in på jobbet såg jag på skärmarna i entren (jobbar på TV4) att det var ett Downhill-reportage på TV4+ följt av några killar som körde BMX. Det såg väldigt mycket ut som om de var i Hammarbybacken och körde, men jag kan ha tagit miste. Adrenalin hette programmet. Om det är någon som är tilräckligt intresserad kan jag säkert greja en kopia om det inte går i repris förstås.

SM MTB i SVT NU!
Japp, har sett det, det gick på 4:an eller 4:an + för ett tag sen. Man intervjuar och följer vår enda kvinnliga & kända DH-cyklist, Malin Lindgren. Jag var väldigt impad av henne , hon var fabriksåkare för Scott på den tiden, 97-99 tror jag.Synd att hon slutade ! Snälla, kom tillbaks ! :P

/M

Tillbaka
Topp