Små muskelbristningar?

johan123

Medlem
Små muskelbristningar?
Då och då när jag är ute och cyklar bränner det till i mitten av något av låren. Det blir lite ömt.
Brukar kännas lite under resten av turen, lite ömt dagen efter för att sedan gå bort några dagar senare.

Någon som känner igen åkomman?
Kan det vara jättesmå muskelbristningar jag åker på?

Små muskelbristningar?
johan123 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan det vara jättesmå muskelbristningar jag
> åker på?

Ja antingen det eller brist på muskler. ;-)

Små muskelbristningar?
Nervus cutaneus femoris lateralis i kläm?

Kan leda till meralgia paraesthetica (vet iofs inte vart gränsen går för när du kan anses ha fått det, har inga vidare extensiva medicinska kunskaper).

Hursom, nerv som leder från ryggraden genom bäckenet ner till låret hamnar i kläm eller utsätts för tryck.
Kan tydligen ge allt från pirrande känsla i låret till känselbortfall till tydlig smärta på antingen utsida eller framsida lår beroende på från vilka kotor nerven kommer.
Kan enligt sjukgymnast uppstå av kort höftböjare och repetativa rörelser i benet (typ trampande).

Eller så är det något annat.

Små muskelbristningar?
Jag åkte på en muskelbristning i vaden för 3 veckor sen. Det small till i vaden när jag var ute och cykla, sen dess har jag haft ont från knävecket och ner genom hela vaden, nu är det bättre, nu ser det åtminstone normalt ut när jag går :)

Små muskelbristningar?
johan123 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag får inte så stora bristningar, det känns
> mer som en fiber går av.
> Blir lite öm men försvinner på några dagar...
> mycket märkligt.

Detta var första gången jag var med om det, jag hoppas även att det var sista. Men i ditt fall så tror jag att det är vila som hjälper alternativt Bygga upp lårmuskulaturen med annan benträning :)

Tillbaka
Topp