Smartwatch, gärna med Android Wear OS?

Belse

Aktiv medlem
Har nån nåt tips på en bra klocka som kör med Android Wear OS? Vill gärna ha en med Wear OS så det går att lägga in appar i den, t ex Strava. Har en Fossil gen6 nu som väl har dom funktioner som jag vill ha, men batteritiden är för dålig, spec om man kör med Gps:en igång, och efter uppdateringen från Wear OS 2 till 3.5 så är det ett lotteri om Strava kommer att fungera ihop med Gps:en. Har haft ett flertal mailkonversationer om detta med dom, men det verkar bara rinna ut i sanden när dom upptäcker att dom inte vet varför det inte fungerar som det ska så börjar lessna på den nu.

Har kollat lite på Ticwatch 5 Pro som verkar hyffsad, någorlunda bra batteritid och låter som den funkar som den ska, det negativa med den är att det inte är vanlig yrådlös laddning utan det behövs en specialkontakt för att ladda den, och lite sega med uppdateringar.

Nåt annat tips på vettig klocka, förutom Samsung för det vill jag inte ha pga av all onödig bloatware som dom envisas med i sina saker...

Pixel watch 2 kanske kan vara ett alternativ, finns nog en hel del nya i kartong på blocket då den följde med gratis när man köpte en Pixel 8 Pro.

Vad är bra batteritid nu för tiden?
När jag hade smartwatch var man glad om man klarade sig en hel dag utan laddning!

Tillbaka
Topp