Sméracet MTB Eskilstuna 11/9

Hallå alla på Happy!
Ni har väl kollen på SMÉRACET MTB MOTION söndag den 11 september.
66 eller 33 km på finfina stigar och skogsvägar utanför Eskilstuna. Även kortare barn och ungdomslopp.
Förra året var vi ungefär 150 deltagare. I år hoppas vi på ännu fler.
Cykla för Världens Barn - minst 40 kronor per deltagare går till denna radiohjälpens insamling.
Läs mer på www.eskilstunack.se

Edit: inte skrika, tack

Senast redigerad av en moderator:
Skulle behöva lite råd här.

Funderar på om jag ska välja 33 eller 66 km. Lätt gråskäggig färsking på MTB som cyklat ett par månader i modern tid. Jag har cyklat 45-vasan och 50-BST utan att direkt förta mig och hamnat ungefär mitt i motionärsfältet resultatmässigt. Hur är Sméracet jämfört med dem? Jag velar mellan behagligheten och utmaingen.

Tyvärr jobbar jag så i år blir det inget lopp för mig. Loppet rekommenderas dock.

Vad jag däremot inte förstår är varför Sméracet och Salomon trail tour planeras in samma dag...det är väl delvis samma målgrupp?

Vi hade ett 80-tal föranmälda i början på veckan, vilket är fler än förra året. Nu hoppas vi på fortsatt fint väder så blir det nog fler åkare än förra årets 150.
66 eller 33 km på lovordade stigar och skogsvägar utanför Eskilstuna. dessutom barn och ungdomsklasser. Minst 40 kronor per deltagare går till radiohjälpens insamling för Världens barn. Efteranmälan till klockan 9 på söndag.
Läs mer på www.eskilstunack.se

EDIT: eftersom tråden redan finns slår vi ihop dem. Inga versaler i rubriken heller, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Hep:
Kör så hårt du orkar på 33an. Mycket rolig bana. Lite mentalt jobbigt att köra ett varv till på samma bana. Så gjorde jag förra året och hade riktigt skoj.

pfjord skrev:
-------------------------------------------------------
> Hep:
> Kör så hårt du orkar på 33an. Mycket rolig
> bana. Lite mentalt jobbigt att köra ett varv till
> på samma bana. Så gjorde jag förra året och
> hade riktigt skoj.

Tackar. Det får bli en anmälan på plats till 33 om det inte vräker ned på morgonen.

Cliff Barnes: Jo, vi tycker också det är trist att Salomon trail Tour lagt sig samma dag. Vi flyttade för övrigt Sméracet MTB i år för att inte krocka med hammarbyhill XC. Men då lade Stockholm in ett MTB-mästerskap denna helg i stället, lite trist det också då vi vet att många Stockholmare gillar vårt stiglopp.
Banorna ser fina ut i år också. Efteranmälan till klockan 9 söndag. Välkomna!
Mer info: www.eskilstunack.se

Nu går det att kolla in de preliminära startlistorna till Sméracet MTB i morron söndag 11/9. Nu hoppas vi på minst lika många efteranmälningar som förra året. Anmälan öppen till 9 söndag, starten går 10. 66 eller 33 km + kortare lopp för barn och ungdom. Mer info: www.eskilstunack.se

Upps så kan det gå...

IMG_55301024x768.jpg

Blir en ny hjälm för farsan :0)

IMG_55312768x1024.jpg

Själv fick man ju en punka... inte den bästa helgen för vår del.

/Freddo

Tillbaka
Topp