Snabb viktnedgång

Snabb viktnedgång
Att cykla mycket funkar väldigt bra om man vill gå ner i vikt. Snygga ben får man dessutom.
När det gäller maten så är jag själv inte så värst noga (tyvärr), jag brukar äta när jag känner mig hungrig och det blir rätt ofta nuförtiden.

Snabb viktnedgång
Servace! Vad är det för fel på havregryn? Kan väl inte vara sämre än flingor eller gröt?? Vad äter du till frukost då för att hålla dig mätt?

/Erik

Snabb viktnedgång
OOOOOh sweeet sweet sugar, i love you. Jag gav mig och gick och köpte en näve plockgodis, och vips försvann huvudvärken, yrseln försvann och mitt fokus kom tillbaka, nu är det tillochmed kul att jobba:) Tjohoo, beroende, vem jag? :=)

Snabb viktnedgång
Fabbe: Nu kommer du att vara fokuserad å pigg i säkert 10 minuter.

Mitt standardtips: Ut å gå! Gå upp en timme tidigare än vanligt och ta en rask promenix på runt en timma INNAN frukost. Ät ganska normalt, dra ner på snask, glass och annat tydligt onyttigt.

Senast redigerad av en moderator:
Snabb viktnedgång
He he, visst kommer jag vara sockerhög i en kvart eller så, men det är som om dimman släppt. Tänk va lite socker kan göra.

Morgonpromenader är inte att förkasta om man väl får arsel ur vagnen och går upp

Snabb viktnedgång
TiTeX skrev:
-------------------------------------------------------
> hur ska ja göra då, jag ska till arco på
> lördag,hur gör jag för att bli smal och snygg?;)

Arco, sva och i italien, usch!

Snabb viktnedgång
det går att lära sig att äta gröt, de första veckorna som jag åt gröt tyckte inte alls om det, fick nästan tvinga mig i det, nu är det hur gott som helst, gäller att hitta rätt kombination också, mjölk eller inte mjölk, blanda i frukt eller inte osv..

Snabb viktnedgång
K2 skrev:
> Hur fungerar riskakor i denna diskution?
> Läste precis på paketet att en riskaka innehåller
> 45kcal..
> Mycket/lite ??

Inte bara det, det har för högt GI, vilket ger insulinpåslag > blodsockret åker upp > fettinlagring
Se riskakor som kakor = nada!

Snabb viktnedgång
Jag har hittat hem när det gäller gröt.

Jag kokar 1,5 dl havregryn tillsammans med en handfull russin i 3,5 dl vatten. Under tiden tärnar jag ett halvt äpple, Jona Gold, stora, härligt matiga äpplen och lägger i tallriken, över det hälls gröten och sen mjölk.

Det smakar mer äpple än något annat, men man blir mätt och go av gröten.

/M som dippar morötter, GI 23, i hummus, GI 8. ;)

Snabb viktnedgång
Några skivor banan nermosade i gröten brukar räcka för att göra den betydligt lättare att få ner.
Brukar även blanda i en liten mängd proteinpulver med jordgubbssmak när jag äter den till frukost efter en morgonpromenad.

Snabb viktnedgång
Jag tror att det har påvisats att kanel höjer insulinkänsligheten. Dvs kroppen behöver inte producera lika mycket insulin för att sänka blodsockernivån. Mycket bra om man t.ex är typ 2 diabetiker.

Kolla in Http:www.halso.info/forum Mycket brus men vissa som faktiskt verkar ha stenkoll på vad de sysslar med (King Grub t ex).

Snabb viktnedgång
erol/frost skrev:
> "Whoa, wait a minute.....you're saying if I eat
> less and ride more, I'll lose weight? How many
> other people know about this?"

"I'm so sorry, but now that you know, you will haveto be killed."

Snabb viktnedgång
grondahl skrev:
> Jag tror att det har påvisats att kanel höjer
> insulinkänsligheten. Dvs kroppen behöver inte
> producera lika mycket insulin för att sänka
> blodsockernivån. Mycket bra om man t.ex är typ 2
> diabetiker.

Kanel höjer väl tempen i kroppen (termogen) och på så sätt förbränningen. Samma sak gäller cayenne, senap och en massa andra starka kryddor. Amfetamin också när jag tänker efter.
/J

Snabb viktnedgång
bigmollo skrev:
> grondahl skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tror att det har påvisats att kanel
> höjer
> > insulinkänsligheten. Dvs kroppen behöver
> inte
> > producera lika mycket insulin för att sänka
> > blodsockernivån. Mycket bra om man t.ex är
> typ 2
> > diabetiker.
>
> Kanel höjer väl tempen i kroppen (termogen) och på
> så sätt förbränningen. Samma sak gäller cayenne,
> senap och en massa andra starka kryddor. Amfetamin
> också när jag tänker efter.
> /J
>
>

Aha.Det var därför jojobantaren Ullrich festde på lite speed

Snabb viktnedgång
Jag tycker först och främst att du ska lyssna på din kropp. Den säger att du inte mår bra och då ska du göra nåt åt det. Annars kan du glömma att du kommer att lyckas.

Jag tycker att du ska äta enligt talriksmodellen det är den ända grej som fungerar, Halva tallriken grönsaker, 1/4 protein och 1/4 kolhydrat.Om du fortfarande är hungrig ta en tallrik sallad till, ät hellre vitkål, morötter istället för gurka och isbergsallad ( de innehåller till största delen vatten...inte så mättande). Ta fullkornsprodukter som är långsamma. Byt ut eller försök ta bort sockret. Dricker du kaffe men mjölk eller socker försök att vänja dig av med sockret... Det finns säkert massa mer man kan ta upp...men tänk sunt helt enkelt..mat istället för godis...ät gärna var tredje timme så håller sig blodsockret på rätt nivå och du slipper allt obehag...tyvärr finns inge genvägar :(

Kom också ihåg att äta långsamt. Det tar ungefär 20min för kroppen innan hjärnan vet att du ha börjat äta och då har du redan kanske börjat på nästa tallrik. Alltså ät långsamt.

Motionera också varje dag helst 30 min.

DEt du också kan göra är att prova viktväktarna eller viktklubben.

Själv gick jag ner 4,5kg på 4 veckor genom viktväktarna.

Försök också att tänka längre än de fyra veckorna tills bröllopet är om du fortfarande vill gå ner i vikt efter det. Sätt en målvikt.

Glöm inte att din blivande fru säkert älskar dig förden du är och inte för den personen du vill vara..

Snabb viktnedgång
jäklar va jag rasar då, 2.4 kg på två dagar, min kropp måste innehålla rätt mycket vatten vad det verkar. Idag känns det bättre, och jag får verkligen ta det dag för dag.

jag vet att det inte är nåt långsiktigt utan enbart för stunden. Långsiktigt är det annat som funkar bättre, en mer normal kosthållning samt motion.

Tillbaka
Topp