Snart bär det av till Andalusien

Jag på min cykel, som är lite bantad på dekaler!ska under 5 veckor cykla i lugn och ro,för att finna inre ro,efter allt skit som hänt och att jag hamnade djupt ner i träsket. Börjar komma på fötter igen efter en lång tid på sjukhus nu! och därmed kommit till rätta med vissa personliga problem!..men har lång väg kvar! Tävla får vi se om det blir något i Veterancupen! Känns tungt och jobbigt att visa sig efter alla turer som varit.Men som man bäddar får man ligga. Och här är man inte nådig på att dömma,vilket är både bra och dåligt.

Love Peace and Understanding är mitt motto dock.

Återkommer med lite bilder och berättelser från Spanien och Andalucien om ni är intresserade här på Happy:)

Ha de gott

Bilagor

• 064.JPG
    064.JPG
    75.2 KB · Besök: 21
Senast redigerad av en moderator:
Vad mer önskas? Berg och branta berg!...Långa som korta! snart är vi där! Me-onmybike!

Kan rekommendera www.sierracycling.com för dom som älskar Mountainbike!...

Kolla deras sida finns säkert något som passar alla!

Bilagor

• index-1-1-gallery.jpg
    index-1-1-gallery.jpg
    30.8 KB · Besök: 17
Spanien, värme, cykling... mmmmmmm! Den där sidan gjorde mig inte mindre sugen precis =/
Ha en trevlig vistelse, ska bli kul att läsa RR därifrån!

Jag har varit i Funkan (visste inte heller att stan kallades så) tre vintrar i rad. Grymmefint ställe att hoja på. Vidare jobbade mitt ex som cykelguide på just Sierra Cycling.. :p

Ha de gott i värmen och missa inte en fika i Mijas!

Ona cafe con leche i Mijas kommer inte bli glömd! Tuff backe upp till den fina bergsbyn från (funkan) från skulten där det står 4km upp till macken i mijas är det 350 höjdmeter och sista biten är 17%!... har gjort den biten på under 20min. Men lär bli svårt nu med all extra vikt:( Men återkommer med en värre backe upp till Telemasterna på berget vid Fuengirola. den är 10km och 900 höjdmeter och 24 % där det är som brantast

Den backen har jag alltid dregglat över att få klättra uppför med cykel, men då med fortsättningen hela vägen upp till från Mijas till masterna. Problemet har bara varit alla galna bilkörande spanjorerna.

Nästa gång skall jag hyra cykel på Sierra Cycling och lufta benen i dessa backar.

Min brorsa driver Daytona Computer mitt i Fuengirola, har ni vägarna förbi så hälsa från mig.
Ser fram mot alla vägförslag och bilder som kommer framöver.

Blir det downhill från backen i Benaldameda?

Ha en jäkligt skön resa - tyvärr så regnar det något jävulskt just nu och har gjort i flera månader, men solen kommer säkert fram och ger en skön vårvärme.

Patric

Jag har ingen tid upp till macken, men ändå upp till telemasterna körde vi bergstempo med mtb-hojarna, svider bra i benen då :)

Istan är en annan by du kan testa på. Ligger nån mil norr om Marbella, och många höjdmeter ovanför.

alj!....... har varit i Istan ett flertal gånger och ganska lagom backe!...Men har hittat en grym väg upp till telemasterna som ligger på dryga 900 hundra höjdmeter över havet! som jag kommer att visa mer av!.... 10km lång och i början av backen är det 24% som max sen klättrar man 5km och 400 hundra höjdmeter tills man svänger in i skogen från Benalmadenavägen mot Mijas upp till telemasterna!...Där börjar det jobbiga! 5km till toppen och 500 höjdmeter och dom 2 sista km med ett snitt på 12%. Har gjort den på 52 min och snittade 250watt som bäst när man var ca 10kg lättare och i kanonform. Kompisen som var med, som är 25år yngre gjorde den på 43min och han kör i Elit i Svedala! Grymt snabbt!...Han kan bli grymt bra den pojken.

Bilagor

• fuengirola1.jpg
    fuengirola1.jpg
    16.9 KB · Besök: 23
Körde ni från Benalmadena eller från Fuengirola när ni körde på tid upp? Och körde ni asfalten, eller har du hittat en annan väg upp?

Sluta posta bilder, jag blir sugen på att åka dit igen! ;)

Uj Uj Uj jisses vad kul. Där var jag -84 fast med buss upp till Mijas. Hoppas du får riktigt kul. Jag är riktigt avis.

/Mats

alj! Hittat en annan väg upp och bara asfalt! och väldigt lite trafik! Du kör över den nya motorvägen istället för under den från Benalmadena hållet och kommer upp till en numera nerlagd mack och finns också ett populärt matställe där!

B. Hendler heter snabbisen!...

Tack Mats ska bli kul även denna gång för mig! har varit där och cyklat runt i Andalucien flera år nu och varit upp på toppen Pico veleta 3393 meter över havet! augusti ett år.
Var 35 grader i Granada när jag började cykla upp! kommer till hotell området på ca 2000 meter någonstans,sen blir man stoppat vid en bom av en vakt vidare mot toppen! Men övertalar honom att jag cyklat från sverige och vill upp till toppen. Han låter mig passera snällt,och ställer frågan har du bara dom där kläderna? kort kort! Han ruskar på huvudet och jag drar vidare! när jag når toppen på den ganska usla asfalten kommer åskan och haglet!...Har nog aldrig frysit så i hela mitt liv ner till hotell området igen,där jag hoppar in på närmaste hotell och försöker tina upp lite och lånar några tidningar innan jag far vidare ner igen.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp