Snygg Pinarello!

TommyE

Ny medlem
Snygg Pinarello!
Kromad cykel.

pinny5kw5.jpg ht=725

pinny14fc6.jpg ht=725

pinny16tg4.jpg ht=483

pinny1iu9.jpg ht=725

pinny4hd9.jpg ht=484

pinnyfullretouchediq1.jpg ht=483

Snygg Pinarello!
Hittade bilderna på Serottaforumet. Den är säkert ganska tung, men minsta möjliga vikt var nog inte det första som ägaren hade i tankarna när han byggde upp denna cykel.

Snygg Pinarello!
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Enda som stör mig är bromsarna.

Ibland är det bättre att tiga och låta folk tro att man är en idiot än att tala och undanröja alla tvivel. ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Snygg Pinarello!
Ett dyrare alternativ en att köpa en crescent från 80-talet. Fast där var väll bar gaffeln kromad.

Dock tycker jag nog båda är snygga.

Snygg Pinarello!
Bromsarna är säkert bra och det är nog en vanesak men jag tycker det ser ut som om man skulle sätta en bull-bar på en Barchetta! :)

Snygg Pinarello!
De är inte ens särskilt bra, bättre än gammla sidepull men kassa jämfört med moderna bromsar. Men, så kultiga och läckra. Mmm. Inte helt lätta att justera, måste ha en 1.5mm insexa, bök.

Snygg Pinarello!
Läcker djup ton i kromet på denna skönhet!

Ser ut att vara samma geometri som min egen Pinarello från -95.

Och visst satt det Look-pedaler på hojarna från sent 80-tal ungefär.
Integrerade växelreglage vet jag inte när det kom, men gissar på
tidigt 90-tal för Record.

/B

Snygg Pinarello!
Mmm, det är väl Campas Delta-bromsar som sitter på tror jag. De var ju höjden av lyx på den tiden. Rätt coolt utseende tycker jag. Gjorde mig själv av med (snyft!) min ena Pinarello nu för ett par veckor sedan. Om jag inte minns helt fel lanserade Campa Ergopower 1991 på Record-gruppen, och på Athena kom det 92. 93 eller om det var 94 kom de med "exadrive" som gjorde växlingen lite smidigare (klingorna på kassetten blev avfasade för mjukare växlingar)

Ahh, stålram, det är grejer det. Inga vibrationer är så sköna som på en stålram!

Snygg Pinarello!
Pegorelli skrev:
> ...Gjorde mig
> själv av med (snyft!) min ena Pinarello nu för
> ett par veckor sedan.

Oj! Varför? Man kan inte ha för många italienska cyklar!

> Ahh, stålram, det är grejer det. Inga
> vibrationer är så sköna som på en stålram!

Vibrationer? Hur menar du...? :)

/B

Snygg Pinarello!
bng skrev:
> Pegorelli skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...Gjorde mig
> > själv av med (snyft!) min ena Pinarello nu
> för
> > ett par veckor sedan.
>
> Oj! Varför? Man kan inte ha för många
> italienska cyklar!

Det var dags att köpa nytt. Pinarello startar på typ 23000 spänn, och närmaste LBS som säljer dem är Cykloteket... Köpte en fultysk för under 12000 och tror tyvärr att det är precis lika bra som motsvarande Pinarello för dubbla pengar. Ok, den har ingen själ, men annars..

Ehhm nu blev det offtopic.

Snygg Pinarello!
Det är campas delta, har en en nittiotals devicini med delar för ett komplett croce d'aune set, med röd vita look pedaler, samma sadelstolpe som på den hojjen ovan, krönt med en ljusblå selle turbo sadel. :)

Snygg Pinarello!
Ruskigt snygga Pinarellos båda två.

Jilster: Skaffar du en Blacksheep utan att sälja den där Pinarellon så blir jag nog tvungen att döda dig, det finns en måtta på hur många porriga hojar man får ha... ;)

Snygg Pinarello!
De där gafflarna har de ju kört många år nu.
Men ja, håller annars med. Pinarello i dag är inte i närheten av vad det var för tjugo år sedan.
Då var de i framkant av utvecklingen och med jäkligt snygga färgsättningar. I dag är de som vilket dussin-märke som helst som fortfarande måste vara premium.

Tillbaka
Topp