Södertörn, dåliga vägar

Södertörn, dåliga vägar
Det var han som hoppade på mig, men det märkte du antagligen inte eftersom du var upptagen med att tycka illa om det jag skrev, eller hur?
Jag hoppade inte på dig personligen. Jag argumenterade med fakta mot dina okunnigt underbyggda argument. Lär dig skillnaden mellan opersonliga argument och personliga påhopp.

Senast ändrad:
Södertörn, dåliga vägar
.

Undrar om den i praktiken skulle vara så användbar. Möjligen för att se var koncentrationen är hög i så fall.
Man kanske kan göra en variant på den lösning som en fiskare hade gjort för att försöka få mer napp på kroken.
Han åkte fram och tillbaka över sjön med en massa spön med krokarna i vattnet, tryckte en ”händelsepunkt” på sin GPS varje gång som det högg till i något spö. Efter det så lät han GPSen styra båten och åkte bara till de ställen där det nappat tidigare.
Potthålskarta och GPS-styrning på cykeln.

Södertörn, dåliga vägar
Du är oförskämd och arrogant (i betydelsen okunnig). Jag tycker inte alls att det är bra med potthål men jag inser (förstår och har kunskap) att det är orimligt att kräva perfekta reparationer dagarna efter att snö och is har smält. Det finns arbeten som inte går att genomföra vid minusgrader.
Skitsnack, det finns massor av lagningar av potthål här som skett vid minusgrader. Är det nån här som är arrogant så är det du. Såhär skrev du utan att jag ens tilltalat dig:

"Inte nog med att det skulle kosta mycket pengar, ingen utöver Makten vet hur man lagar vägar permanent på vintern."

Vad är det för jävla fasoner? Varför skulle jag vara trevlig när man blir påhoppad på det sättet?
I övrigt; varför skriver du en tråd och varnar för potthål om potthål inte är något man borde behöva räkna med? Totalt ologiskt.

Edit: Jag älskar verkligen att HåkanC är inne och gillar alla inlägg som är emot mig. Små ynkliga kryp överallt. ?

Södertörn, dåliga vägar
Nä precis, alla vägar i alla länder med liknande klimat ser lika risiga ut. Helt omöjligt att göra på nåt annat sätt än i Sverige.
Samma sak gäller järnvägen såklart. Går ej att underhålla bättre. Fejk news.
Har du varit i Norge? Här pratar alla om som drar till Sverige på semester om hur bra vägarna är där.

Södertörn, dåliga vägar
Tramsa på ni...i sann happy anda...och detta var inte sär skrivet...

Potthålskartan var ett skämt.

Precis som beskrivits så beror potthålen på att det kommer in vatten i asfalten och i samband med att det fryser och tinar kan ett potthål bildas fort.
Kommunerna lagar i den takt de kan, ja Trafikverket också. Pengarna ska räcka till mycket och "farliga potthål" prioriteras.

Det man som privatperson kan göra är att felanmäla potthålen, till kommun eller Trafikverket.

Södertörn, dåliga vägar
Kommunerna lagar i den takt de kan, ja Trafikverket också. Pengarna ska räcka till mycket och "farliga potthål" prioriteras.

Det man som privatperson kan göra är att felanmäla potthålen, till kommun eller Trafikverket.
+1
I dag vid lunchtid lagades potthål på avfartsvägen från Nynäsvägen till Farsta C; Farstavägen
Temperaturen var ~2-3 minusgrader

Södertörn, dåliga vägar
Jag skiter väl i hur de gör; underhållet måste vara tillräckligt för att det inte ska uppstå 10-20 cm gropar med vassa kanter mitt i körbanan som man måste välja för eller riskera att köra sönder sitt fordon (eller krascha om man cyklar). I u-länder har man inte råd med det.
Du vill ju sänka skatterna. Hur får du ihop ekvationen? Svara gärna mer precist än att det finns massor att spara på, eller "ni vet vad...".

Södertörn, dåliga vägar
Du vill ju sänka skatterna. Hur får du ihop ekvationen? Svara gärna mer precist än att det finns massor att spara på, eller "ni vet vad...".
Varför försöker du få igång en politikdiskussion (genom att dra upp ett nästan 2 veckor gammalt inlägg) när du vet att vi inte får diskutera politik?

Södertörn, dåliga vägar
Varför försöker du få igång en politikdiskussion (genom att dra upp ett nästan 2 veckor gammalt inlägg) när du vet att vi inte får diskutera politik?
Det var väl en retorisk fråga? Makten har väl alla på ignorelistan? Sen kan man ju låta bli att säga nåt och låta frågan dö ut (istf att highlighta den).

Södertörn, dåliga vägar
Vi behöver en kilometerskatt på elbilar. Det skulle minska okynneskörningen med dessa 2-tonsmonster och minska de problem de ställer till med i form av vägskador och partikelutsläpp från dubbdäcken.

Södertörn, dåliga vägar
Vi behöver en kilometerskatt på elbilar. Det skulle minska okynneskörningen med dessa 2-tonsmonster och minska de problem de ställer till med i form av vägskador och partikelutsläpp från dubbdäcken.

Tjena!

Så när det äntligen kommer en ljusning för de som bor på landsbygden att kunna köra billigt, så vill du spika igen den dörren också?

Södertörn, dåliga vägar
Hm, nu är det förvisso ett antal år sen jag var i Italien och cyklade, men då fanns det i alla fall gott om vägar som var riktigt dåliga. Sannolikt kopplat till rejält eftersatt underhåll under i alla fall några decennier.
GC har inte så enorma tjälproblem men nog f..n finns det kassa vägar, bristande underhåll som sagt( och liiite sol)

Södertörn, dåliga vägar
Jag bor vid en bussväg i Nacka, en del av Le Peloton-loopen. Där har Nacka kommun lagat potthål vid i alla fall två tillfällen under vintern. Ökad buss- och lastbilstrafik driver potthål.

Tillbaka
Topp