Söker ett retrostyre

vonderhenk

Aktiv medlem
Söker ett retrostyre
Den här tråden kanske skulle postas som köp o sälj men jag ser det som en chans att få lite hjälp.

Är på jakt efter ett blåanodiserat Tiogastyre (rakt) Skulle tippa på årsmodell 95-95. Nån som vet nån som har eller om nån kan ha sett nåt liggande i nån butik i Sverige

Hjälp mig att få min retrohoj komplett!!!

Söker ett retrostyre
Ett ControlTech styre i lila, nytt, kan jag skaka fram, men det är kanske blå highlights du ska.

Söker ett retrostyre
R skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett ControlTech styre i lila, nytt, kan jag skaka
> fram, men det är kanske blå highlights du ska.

mm du vet, sadelstolpe och styrstam är ju blåa så det ska ju matcha. Jag vet det är tokfult men jag vill ha den original.

Söker ett retrostyre
Kudos för konsekvent byggande!
TomacFront.jpg

Blå Tioga eller intet!
/ Gottlieb Daimler

Söker ett retrostyre
Min bror har såna Grafton-handtag i silver
som jag tror ligger på en hylla.
Jag har svarta 8-delade gripshifthandtag
PÅ EN HYLLA! De kan du få om du vill ha.
Jag har även xtr fram/bakväxel på en hylla
att bytas mot nåt annat bra.
http://www.firstflightbikes.com/Tomac.htm

Blir det Disk-hjul månne?

Senast redigerad av en moderator:
Söker ett retrostyre
Jag har i princip allt som ska vara på det enda jag söker är däck och styre. Har fixat nya fälgar, det satt 618 fälgar på nu, på tok för nytt! Har styrt upp 217 ceramic som är lite närmare tidsmässigt.

Kollade upp med tiogadisk men hittade inget.

Söker ett retrostyre
Låter fint! Jag ägde ett sådant där Tioga diskhjul på det glada nittiotalet. Ganska spännande att bygga det, men när det väl var klart... Vilket ljud det var från det! Underbart! Tyvärr gick det bara att bygga på Mavic 231-fälgar eller sådana med liknande profil som den, så det var ju gammalt redan när jag köpte det, typ 1995.

Newsboy: Vår man i Sollentuna behöver ju ett åttadelat vridreglage eller toppmonterade sjudelade. Hade du något sådant? Byta mot Surlynav och spännare, typ.

Söker ett retrostyre
>
> Newsboy: Vår man i Sollentuna behöver ju ett
> åttadelat vridreglage eller toppmonterade
> sjudelade. Hade du något sådant? Byta mot Surlynav
> och spännare, typ.

Skulle inte Newsboy kunna fixa det så har båda dera liggandes i en låda, vridreglagen är rätt slitna dock.

Tillbaka
Topp