Söker tips på vindväst

Hcb123

Aktiv medlem
Söker tips på vindväst
Hej,

Cyklade grus igår i kväll när temperaturen började närma sig 16 grader och kände mig rätt kall och frussen.

Söker därför tips på en lätt portabel vindväst som jag kan packa ihop och ha med mig i tröjfickan och ta på när det börjar bli kallt.

Tänker även att den behöver ha mesh eller liknande i ryggen.

Tack på förhand.
/Henrik

Söker tips på vindväst
Har inte så mycket att komma med egentligen men min väst har en egenskap jag verkligen uppskattar; den är reflexvästglul. Använder den oftare för att synas bra än för att värma mig. För mig har den sådeles dubbel funktion.

Söker tips på vindväst
Har inte så mycket att komma med egentligen men min väst har en egenskap jag verkligen uppskattar; den är reflexvästglul. Använder den oftare för att synas bra än för att värma mig. För mig har den sådeles dubbel funktion.
Tyvärr är det sällsynt med bra reflexvästar och nät i ryggen. Det går inte att få en väst i nät EU-godkänt, det blir för liten yta.

Söker tips på vindväst
Tyvärr är det sällsynt med bra reflexvästar och nät i ryggen. Det går inte att få en väst i nät EU-godkänt, det blir för liten yta.
https://www.craftsportswear.com/sv/visibility-vest-unisex-neon-192480-1850 den här är dock rätt bra. Skillnaden mot en specifik cykelväst är nog bara att den är lite högre i kragen. Haft min i mer än 5 år och är nöjd. Används ofta (även på område med krav på väst) även om den inte är godkänd :)

Söker tips på vindväst
Kanske var otydlig. Det är ingen reflexväst men neon-/pippi-gul som syns bra dagtid. Helst hade den även haft reflexer men hittade ingen bra, precis som du skrev utan kör reflexsele utanpå när mörkret faller in.

Söker tips på vindväst
Det blev Craft Pro Gravel Wind Vest.

Jag har testat den ett par turer och är nöjd, den är lättpackad, ryms i en bakficka på tröjjan och står emot vinden bra.

Tyvärr köpte jag en storlek för stor så det fladdrar lite tyg runt armöppningarna, men det är som det är, det får vara så.

Nu ska jag hitta nått liknande fast långärmat till Mountainbikandet, men det blir en egen tråd.

/ Henrik

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp