Sökes:Cykelpartner med urusel kondis!!

kalis

Aktiv medlem
Efter att ha varit sjuk mer eller mindre konstant under hela hösten och början på vintern så är konditionen usel och alla krafter är som bortflugna.
Jag var ute på en kort tur idag och insåg att jag blev omkörd av gamla tanter och farbröder på balongdäckscyklar :(
Jag verkar dessutom ha fått tillbaka min gamla astma som inte gjort sig speciellt påmind på ganska länge :(

De cykelpartners jag nu söker skall uppfylla nedanstående krav:
1. Ha lika usel kondition och energidepå som jag har,
2. Ha lika usel eller uslare humor som jag ;),
3. Ha större kärlek för känslan av att cykla i skog & mark än att ta ut sig tills man spyr,

Finns det några som uppfyller dessa kriterier här?

Skämt åsido, vad fan gör man åt det? Hur börjar man träna igen när det känns som om huvudet skall sprängas, man mår illa, lungorna känns 1/4 så stora som vanligt och benen värker?

Well, det var iallafall förbannat roligt att åka nerför Preem-backens båda sidor och hoppa och skutta lite samt titta på den gamla "skidbacken" mellan Västerhaninge och Lida.

Tråkigt Kalis med astman. Flickvännen som har lite samma problem säger alltid att det blir värre under vintern pga kylan. Vet inte...har inte problemen själv. Men börja lungt. Ta inte i för alla papptaggar på en gång. Bor tyvärr på andra sidan i Göteborg, men kolla vidare om det inte finns någon glad själ här på forumet som har lust att trixa runt i skogen. Lycka till!!

Kyla + dålig kondis = astma
är man dessutom överviktig (vilket kommer som ett brv på posten...) blir det bara värre.
När jag bodde i västerhaninge hade jag också astma. Det hade nog inte med flytten att göra utan att jag nu mer har bättre kondis, men Västerhaninge kanske gör saken sämmre... ;)

Kommer man bara igång med träningen så fixar det ena det andra; med bättre kondis blir det roligare och är det roligare kör man längre och får bättre kondis. Bara att hänga med när spriralen går åt rätt håll!

triple skrev:
-------------------------------------------------------
> Kyla + dålig kondis = astma
> är man dessutom överviktig (vilket kommer som
> ett brv på posten...) blir det bara värre.
> När jag bodde i västerhaninge hade jag också
> astma. Det hade nog inte med flytten att göra
> utan att jag nu mer har bättre kondis, men
> Västerhaninge kanske gör saken sämmre... ;)
>
> Kommer man bara igång med träningen så fixar
> det ena det andra; med bättre kondis blir det
> roligare och är det roligare kör man längre och
> får bättre kondis. Bara att hänga med när
> spriralen går åt rätt håll!

Kallar du mig FET? ;) nää, men nåt kilo skulle man kunna förlora utan att grina faktiskt!
Kylan har inte gjort min astma värre förut och jag har knappt kännt av den på flera vintrar, men det e ju klart att det påverkar!

"Roligt" med en föredetta Västerhaninge-ghetto boende ;) snart är jag också borta härifrån och då kommer allt bli mycket bättre ;)

Jag hade gärna ställt upp, men du bor ju inte här, så.. =)

Jag söker för övrigt samma sak här i Göteborg, om det finns någon sådan?

Tja...släpar du dig upp till Hellas kan jag nog se till att hålla ner farten för dig :) Fyra månaders hosta skapar en oanad talang för lustempo.

Fox: Jag hakar gärna på ;)

Har inte cyklat mtb på en massa månader nu så jag uppfyller säkert alla kriterier! ;)

Cykla med värmeväxlare, visst lite dreggel blir det men vad gör det när man kan andas obehindrat ner till minus 18 iaf (max vad jag testat hitills på cykel) (-23 på skidor)

fox skrev:
> Jag hade gärna ställt upp, men du bor ju inte
> här, så.. =)
>
> Jag söker för övrigt samma sak här i
> Göteborg, om det finns någon sådan?

Jag ansluter mig lätt till skaran :)

Tar tag i den här tråden igen då nu efter jul och nyår.. =)

B.O. och yasheeve, var i staden bor ni och var brukar ni köra?

Re: Sökes:Cykelpartner med urusel kondis!!
Skrivet av fox den 26e december, 2006

Jag hade gärna ställt upp, men du bor ju inte här, så.. =)

Jag söker för övrigt samma sak här i Göteborg, om det finns någon sådan?

Cyklar gärna med dig, bor i Tuve Göteborg.

Fox, B.O., yasheeve och Christer. Jag hänger gärna på. Bor i Linné. Kör gärna i Änggårdsbergen, Delsjön, Sandsjöbacka m.m.

/Marcus

Shit man skulle bott i Götet. Hade varit väldigt på. Har precis insett att det inte funkade att äta sig i form över helgerna :)

/Johan

JojjeM skrev:
> Har precis insett att det inte funkade att
> äta sig i form över helgerna :)
>
> /Johan

Du mä? :O

Jag hänger gärna på (i Sthlm). Mina ambitioner för hösten med ny cykel, ny stad och nya mål grusades snabbt av arbete som tog alldeles för mycket tid och långtidsvirus. Men skam den som ger sig. Nytt år, nya slaggprodukter att förbränna.

Tillbaka
Topp