Sökes flak även kallat front rack till pendlaren

Babbar

Aktiv medlem
Är ute efter att göra pendlaren än med funktionell med ett flak, men att hitta ett lämpligt visar sig lättare sagt än gjort. Någon som vet bra källor, helst där man slipper beställa från andra sidan jorden (typ USA).

Lite inspiration hur det skulle borde se ut:

Bilagor

• origin8_rack.jpg
    origin8_rack.jpg
    23.4 KB · Besök: 49
Jag köpte mig Specialized Pizza Rack att ha till pendlarcykeln. Köpte mig Planet-X London Road gaffel och fick sätta lite brickor och bända lite för att pakethållaren skulle sitta på gaffeln.

Kul, jag undrade samma sak idag. Sportson brukar ha Wald-korgar. Spec. pizza rack ser ju smutt ut men då måsta man ha fästen för low riders på gaffeln. Tror att veloform.se brukar nämnas i sammanhanget, de har dock inget på sin sajt.
Finns rätt många trådar här om du söker på porteur tex.

Sivert ( Häggs ) sa:
Crescent/Cycleurope har ett par modeller och Skeppshultshandlare har 5 modeller från Skeppshultsortimentet / Atran/Velo så andra sidan jorden behövs inte. De har även ett par modeller från holländska Basil i sortimentet.
t.ex, http://www.atranvelo.com/en/products/carriers/

Vissa modeller från Altranvelo går att köpa över disk på Sportson, ringde precis och kollade vad de hade inne. Passerar en butik på vägen hem :)

Grymt, tack för alla tipsen! Jag ska gräva runt bland ovan länkar. Återkommer med vad det blir till slut.

Holland har vad du söker:

https://se.hollandbikeshop.com/cykelkorg/pakethallare-fram/cykel-frakthallare-28-tum/

Stecos flak ska vara bra och många av dom klarar upp till 25 kg. Jag köpte själv annars ett flak från Basil, Portland Rack, för en hyggligt prisvärd slant och har varit mycket nöjd med det även om det endast är upp till 10 kg. Det finns med "reling" och utan som Pelagos, därtill till halva priset av vad Pelagos motsvarande kostar.

Senast ändrad:
Lite kul när man ser automatöversättning på en del utländska webshop'ar och hur det blir översatt:
Som det här med : https://se.hollandbikeshop.com/att-...leaderfox-sonora-mtb-29er-56cm-24v-skiva-gul/
Leader Fox cyklar
Längre ner i texten :
Mountainbikes med en fälgdiameter av 29" är den största av de tre mountainbikes erbjuds för vuxna. Fälgens storlek 29" fälg storlekar rekommenderas när kroppen längd är mer än 180 cm.
Alla ledare Fox mountainbike modeller är monterad i den nya fabriken i Jönköping och uppfylla stränga europeiska standarder.

Stomme i magnesiumlegering 6061, 56 cm
gaffel RST Blaze, suspension 100 mm, lås på styrstången
stamceller Exerace legering, EXT:100 mm
ratt Exerace 660 mm
osv.
Spännande att det finns en cykelfabrik i Jönköping inte minst.

Googlar man sen på Leader Fox bike så står det så här :
Leader Fox is the Czech brand of bikes and electric bicycles and the origin since 1996.
The development-design-production, everything is happening now in the new factory in the Czech Budějovice

Skulle annars rekommendera flak som är monterat på ramen och inte på styret/gaffeln. Inte så roligt att svänga om man har tung last som sitter fast i styret. :)

access sa:
Skulle annars rekommendera flak som är monterat på ramen och inte på styret/gaffeln. Inte så roligt att svänga om man har tung last som sitter fast i styret. :)

+1

Kör ofta Bropmton med väska som klickas direkt i ramen. Funkar mycket bättre med tung last än dom cyklekorgar/flak jag provat som följer med styret när man svänger.

Verkar finnas några flak som inte svänger med på https://se.hollandbikeshop.com även om deras texter är oläsbara.

/Per

Finns det flak som är lika finmaskiga som ex en Wald-korg? Har inte hittat något bra.

Alltså, egentligen en korg men som fästs i ramen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp