Sölvesborg Ryssberget Guide sökes sön 1/12

jongus10

Medlem
Ohoj vi tänkte åka ner 3 st till Ryssberget och testa lite Happy stigcykling. Finns här någon som kan tänka sig att guida oss.Ska du/ni ändå ut o hojja på söndag o vill ha sällskap släng upp svar eller skicka PM så bestämmer vi nåt.
Start från foten av berget kl 10 kan nog va lagom o sen kör vi väl så långt att vi måste fika o efter det kör vi lite till ;) simple as dat

/Jonas Karlskrona

hmm jag tittade på den innan idag är den svår att följa om man inte hittar så bra i området eller går det att följa skyltningen ?. Tack för tipset jag ska kolla upp det lite mer kan bli en bra avslutning nerför berget där ja ;)

Jag kan haka på, bor i Jämshög!

Men jag rekommenderar att ta en tur runt Jämshög/Boafall istället. Där är det fler och i regel bättre stigar. Ryssberget brukar bli väldigt vattensjukt på våren och hösten.

Sugna? Isf blir en start ifrån Biblioteket i Jämshög enklast.

/Marcus

Jag ska åka med Jonas på söndag och har en Garmin 810 så om det är någon som har några rutter eller aktiviteter i GPX eller liknade format så skulle det vara till hjälp om vi inte hittar någon som kan guida. Länk till aktivtet i Garmin, Funbeat, Strava, Runkeeper etc funkar nog också.

@snoogans - det låter ju inte fel. Vad är det för typ av terräng? Jag snackar med de andra två om det skulle kunna vara ett alternativ.

/Peter

Turen som länkades åvan är ju blekinge/skåneleden och just den sträckningen är inga problem att följa. Körde den på andra hållet i sommras när jag cykla hela blekingeleden och det var riktigt fin cykling. Det är dock mycket mer höjdmeter än vad vi är vana vid häromkring vilket är väldigt skoj på ena hållet men ganska jobbigt på andra ;)

/Viktor

Fikasvetto skrev:
-------------------------------------------------------
> hmm jag tittade på den innan idag är den svår
> att följa om man inte hittar så bra i området
> eller går det att följa skyltningen ?. Tack för
> tipset jag ska kolla upp det lite mer kan bli en
> bra avslutning nerför berget där ja ;)

Knasigt nick du har valt. Kan du byta till Sprocket?

Vad är planen? Är Jämshög intressant? Skicka ett PM till mig om det är det, annars så drar jag en runda på endurobanan med KTMn istället.

Hej

kan tänka mig att vara lite guide på söndag bara min förkylning inte blir värre igen !

Vad är tänkt med längd och tid? Mest stig eller nöta lite grusväg också?

skickar pm också

/martin

Snoogans - vi kör på jämshög på söndag om du kunde guida! Vi åker ifrån karlskrona kl 0800. Kan du skicka ett PM med ditt nummer så kan vi synca lite. Borde väl vara redo vid biblioteket kl 09:30.

Ryssberget tar vi alltså en annan gång.

Vi brukar vara ute 3-4 timmar (inkl fikapaus)på våra happyrides på söndagar. Hur långt det blir i mil är alltid lite svårt att ange :)

Blir det bra?

Tack för turen Marcus! Skulle vara kul att ta samma tur på våren/sommaren.

Käket på Bellas Place på vägen hem var OK men inte mer. Men servicen däremot var helt kass(obefintlig). Vi skulle ha lyssnat på dig.

mamme1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Fikasvetto skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hmm jag tittade på den innan idag är den
> svår
> > att följa om man inte hittar så bra i
> området
> > eller går det att följa skyltningen ?. Tack
> för
> > tipset jag ska kolla upp det lite mer kan bli
> en
> > bra avslutning nerför berget där ja ;)
>
> Knasigt nick du har valt. Kan du byta till
> Sprocket?

Heja Jongus10! :-)

Tillbaka
Topp