Sörmlandsleden 090516, tio små n.. barn

bruce

Ny medlem
Start: Gnesta
Avslut: Järna

Etapper: 13:1 - 12 - 11, skall bli 31,5 km om jag ser rätt.
http://www.sormlandsleden.se/GenArea.asp?Area=51

Kommunikation från Sthlm:
Från Stockholms central lördag 16 maj kl 09:12 till Gnesta kl 10:15
Ta pendeltåg 36 från Stockholms central mot Södertälje centrum.
Det går från Stockholms central 09:12
och kommer till Södertälje hamn 09:49.
Vid Södertälje hamn byter du till anslutande pendeltåg 37 mot Gnesta.
Det går från Södertälje hamn 09:53.
Du är framme vid Gnesta 10:15.

Mat: medtag färdkost, avslutning med slabbpizza på avenyn i Järna.

Väder: helt ok enligt norrmännen, 12 grader och sol
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/helg.html

Karta: kul om ngn har en och därtill har förmåga att läsa densamma, jag har ingetdera tyvärr. Blir en total chansning i annat fall.

Tempo: Individuellt men vi väntar in vid vägval. Ingen lämnas att självdö.

Övrigt: slang, punkaspray, reservdelar, vatten, kläder etc

Avhopp:
Bruce

Löst biljett:
Barabingbaraboom
Ostkaka
Christer
Juan I
Cruxet (nästan säkert)

Senast redigerad av en moderator:
Låter trevligt, men jag har lovat junior att vi skall gå på Naturhistoriska a.k.a "Dinosauriemuseet" på lördag. Nästa gång!

Låter som ett grymt kul äventyr!! Dock så fyller tjejen 18 på lördag, ska jag vara i V-ås med hennes familj på lördagen..

Det låter riktigt trevligt, men jag kommer vara i Italien i helgen och kanske till och med vara på plats när Girot besöker mina hemtrakter på lördag.

Däremot är jag i Järnaområdet i några dagar nästa helg, funderar på att ta med hojen... så jag väntar på en spännande och väldokumenterad RR

Ha det gött!

Det där blir säkert skoj, själv tar jag det väldigt lugnt och vårdar mitt ryggskott! Körde Tvetaberg- Mölnbo,(nästan), fram och tillbaka för ett par veckor sedan, underbara hällar, mycket sten och rötter, vet inte hur det ser ut bortanför Mölnbo, men min tjej tyckte det var för mycket släpa cykel mellan Järna och Mölnbo! Men ni slipper ju träsken precis norr om Järna, det var inte roligt där kan jag säga, värre än leden norr om Segersäng!

:(

Jag kommer tyvärr inte att hinna med trots allt. Måste vara i stan vid 6-tiden (kombinerad födelsedags middag för son och svärfar) och med den glesa tågtabellen från antroposofghettot framstår allt som en chansning.
Särskilt när man man kollar tidigare expeditioner som kört sträckan.

Aron, som ju är ganska snabb:
"Det tog oss sex timmar att avverka de 45-50 km mellan Gnesta och Järna. Då tog vi minimalt med pauser och körde så fort vi vågade."

Sluta fjolla nu!
Innan avfärd;
Töm task och tarm, raka benen, köp och sätt på dig för små lycrakläder och smörj kedjan så kör vi som f*n!

:)

//C

jag ger upp, hoppar av, tvingas avstå :(

Vaknade i morse och konstaterade att jag har ont i halsen IGEN, fjärde vändan på raken i stort sett. Funkade inte ens att pendla idag, svettades som en gnu och blev kränkt av alla och envar. Har jag fått den där grisförkylningen?

Bitter. Ny drivlina sitter på också.. Fan.

Ha det så kul.

Jag är intresserad men hittar inte alls i området, descisions, descisions...

//C

Senast redigerad av en moderator:
Barabingbaraboom skrev:
-------------------------------------------------------
> WTF!!! Håller detta gigantiska cykelprojekt på att falla samman?
>
> Nu börjar man nervöst snegla på andra turer....

Nja, jag är fortfarande på så länge det kommer några fler så det är lugnt. Fast jag kommer känna mig kränkt att behöva stämpla ett halvt åkband för att ta mig till Gnesta. Vi kanske kunde ändra starten och köra från Mölnbo :)

Har någon .gpx filen för etapper 13:1 och 12 av Sörmlandsleden? (etapp 11 finns på stigoteket)
Annars kan man bara köpa kartan (vet inte om jag hinner idag)

/Juan

Jag har svårt att hinna ta tag i kart-inköp och analyser av densamma...kollar läget här senare ikväll och försöker göra något slags bedömning av om det här projektet verkar trovärdigt.. : )

Vi stämmer av i kväll vetja. Varför inte slänga in era mobilnummer i profilerna så kan vi höras av i afton? Jag har ditt nummer i alla fall Bbbb. Skall se om jag hinner med att få tag i en karta. Någon som vet vilken karta som är bäst och var man kan köpa den isf?

grondahl skrev:
> Fin sträcka, synd att man ska lufsa göteborgsvarv istället.

Se till att gå på toa innan bara.

goteborgsvarvet.jpg ht=488

ostkaka skrev:
> Någon som vet vilken karta som är bäst
> och var man kan köpa den isf?

"Terrängkartan 594 Gnesta" som man kan köpa på Kartbutiken, Kungsg. 74 (http://butiken.metria.se/kartbutiken/advanced_search_result.php?keywords="594"&model_only_prefix=FA-,PL-)

Jag jobbar i Kista, så det är svårt för mig at få tag på den idag...

/Juan

Sitter själv i Sundbyberg och försöker få klart en kundleverans innan jag går hem. Finns en bokhandel nästgårds. Ska dit och se om det finns terrängkarta dänna.

Bokhandeln hade bara kartor över Paris, Budapest och närliggande trakter kring Sundbyberg, typ Marabouparken. Barabing hoppar dessutom av, och likaså jag.

Turen inställd mao.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp