SP navdynamo fryser

Mols

Ny medlem
SP navdynamo fryser
Hej
Har någon mer erfarenheter av shutter precisions navdynamo (sv-9). Jag fick skicka tillbaka och fick en ny efter att ha kört den en vinter. Den tog in fukt, och när jag körde den i minusgrader så gick den sönder. Nu har det hänt för andra gången. Trots att jag varit försiktig och inte roterat den när den varit frusen ,utan tagit in cykeln eller ställt den i solen. Som sagt,någon som har liknande erfarenhet eller som dom funkat bra för?För att få den reparerad måste jag skicka den till Taiwan och bekosta service eftersom den tvååriga garantin nog har gått ut. Jag fundera på att skrota den och köpa den dyra tyska istället.

fhloston

Aktiv medlem
SP navdynamo fryser
Inte för att det hjälper dig, men jag pendlade med SP året runt i många år utan problem. Dock förvarades den inomhus, både hemma och på jobbet.

mzi

Aktiv medlem
SP navdynamo fryser
Det finns rapporter på nätet om SP-nav som fryser sönder, men även precis som @fhloston säger rapporter om de som har klarat sig jättebra. Det verkar som SP själva i alla fall på något sätt är medvetna om problemet och ersätter nav som frusit sönder. Eller gjorde det i alla fall.

Mols

Ny medlem
SP navdynamo fryser
Ja mzi. Jag ska höra av mig till dom och höra om dom ersätter det. Jag känner ändå att om dom går sönder så frekvent som dom gjort för mig så vill jag ha något robustare. Så det är intressant att höra att det funkat bra för dig fhloston.
Jag har varit väldigt nöjd med det i övrigt och underbart att alltid ha ljus och slippa batterier!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer