Spam på Strava!

Belse

Aktiv medlem
Spam på Strava!
Ja, då fick inte ens Strava vara ifred från spammande datingsidor med lättklädda tjejjer, fick en ny följare nyss med suspekt datinglänk i sin profil och inget mer. Vart en anmälning och blockning som vanligt, men drygt att dom verkar vara överallt dom där mindre vetande spammarna...

Spam på Strava!
Störande, händer regelbundet att jag får en tumme upp på pass från personer vars inlägg bara är länkar.
Vad som är än mer störande är att det inte går att ångra en tumme upp i Strava. Har hänt att jag lyckats trycka fel och gett en tumme upp till spam och sedan går det inte att ångra ?

Spam på Strava!
strava har långa tider i stort sett inte gått att manövrera med privat surfning. blir instabilt, kraschar ständigt.

den sidan, bike-components och ett par sidor till kör jag öppet, allt annat privat.

Spam på Strava!
Sant. Min erfarenhet från tex Instagram är att man har 2-3 stående vänförfrågningar per dag om man är privat (som sen försvinner och ersätts av andra). Också endast spam konton.

Spam på Strava!
Tyvärr är valet att antingen ge likasinnade möjlighet att hitta mig och mina aktiviteter på Strava eller att blir helt privat/anonym för att slippa spam.
Jag väljer det första och får ta det skräp som följer i spåren men tycker oavsett att det är trist.
Är det inte lite väl navelskådande att tro att vilt främmande människor är intresserade av dina aktiviteter på Strava? Om du inte är proffs då förstås.

Spam på Strava!
Om du inte är proffs då förstås.
Menar du att jag är amatör och gör saker för skojs skull?? Jag som i alla år trott att jag är bäst och cyklar/springer för att jag vinner :-)

Skämt åt sido så tror jag inte att det är naivt. Det finns gott om tillfällen där det kommit en tumme upp för att vägar har korsats (Flyby) eller för att man deltagit i samma lopp/evenemang och syns i gruppen. Det är gör det också enklare att hitta rätt person när man söker.

Som ett sidospår är det synd att Strava inte gör mer reklam för Flyby. Tidigare använde den funktionen samma inställning för integritet som aktiviteten i sig. Var aktiviteten synlig publikt så syntes det även i Flyby. När det sedan ändrades till en egen inställning så fick alla som standard att aktiviteter inte skulle synas i Flyby (vilket är helt rimligt som standard) men det finns många jag träffat som vill att det skall vara publikt men inte förstått att det är ett separat val.
1647501372831.png

Spam på Strava!
Menar du att jag är amatör och gör saker för skojs skull?? Jag som i alla år trott att jag är bäst och cyklar/springer för att jag vinner :-)

Skämt åt sido så tror jag inte att det är naivt. Det finns gott om tillfällen där det kommit en tumme upp för att vägar har korsats (Flyby) eller för att man deltagit i samma lopp/evenemang och syns i gruppen. Det är gör det också enklare att hitta rätt person när man söker.

Som ett sidospår är det synd att Strava inte gör mer reklam för Flyby. Tidigare använde den funktionen samma inställning för integritet som aktiviteten i sig. Var aktiviteten synlig publikt så syntes det även i Flyby. När det sedan ändrades till en egen inställning så fick alla som standard att aktiviteter inte skulle synas i Flyby (vilket är helt rimligt som standard) men det finns många jag träffat som vill att det skall vara publikt men inte förstått att det är ett separat val.
Visa bilaga 544690
Om jag inte minns fel så kan man ställa in så att du och din profil är synliga, samt dina aktiviteter, men att du måste godkänna följare och kommentarer. Verkar väl vara en rimlig kompromiss?

Spam på Strava!
Vad är det som gör att man tycker det är värdefullt att få en tumme upp eller kommentarer från människor man inte känner?
Att hitta någon på strava är inte så svårt även om man är privat.

Spam på Strava!
Om jag inte minns fel så kan man ställa in så att du och din profil är synliga, samt dina aktiviteter, men att du måste godkänna följare och kommentarer. Verkar väl vara en rimlig kompromiss?
Kan vara så att jag inte hittat rätt inställningar men när det gäller kommentarer eller tumme upp så verkar det som att alla som får lov att se aktiviteten också kan kommentera.
Däremot är det helt riktigt att om profilen sätts till "Follower" så krävs det ett godkännande för att följa.

Den spam jag pratar om är framförallt att andra trycker tumme upp på mina aktiviteter och tittar man sedan på den profilen så ligger det massa påhittade aktiviteter som har länkar till skumma sidor i sin beskrivning. Jag har inte problem med suspekta följare eller kommentarer på mina egna aktiviteter.

Spam på Strava!
Jag bryr mig inte om tummar hit och dit, men det kan vara trevligt att följa personer man inte känner som cyklar i sitt eget hemområde för att se om de hittat några nya fina rundor (eller stigar, genvägar) att prova.

Spam på Strava!
Vill minnas att de ändrade detta i samband med "Metoo" då vissa kvinnor kände sig förföljda av män. Tidpunkt och vilka banor de brukar gå, springa eller cykla fanns tillgänglig för efterhängsna män som såg till att stå på "rätt plats" och sedan hänga på och flåsa i nacken. Det ansågs bättre att tjänsten aktivt valdes av användarna och det håller jag med om.
Jag tycker att flyby är lite skoj vid tex gruppcykling med inslag av race, typ Le Peloton. Går att få en hygglig hum om ens placering i slutspurten och vart vissa tappade klungan.

Min profilsida är stängd för ickeföljare, men syns på flyby och leaderboard. Har haft noll kudos från OnlyFans kvinnor sedan profilsidan stängdes.

Spam på Strava!
Träffat ett par cykelkamrater genom att vi sett varandra på strava. Men jag rör mig också i områden där få andra är. Hade jag bara cyklat i t ex Hellas fyller det väl ingen direkt funktion.

Tillbaka
Topp