Selast sa:
På hemsidan står det bara "RX142 rear hub" Tror att det är nått SRAM nav för cykeln har Force 1x grupp och allt verkar vara SRAM och Cannondales sköna egna standarder, tex Lefty fram...
Inte för att regna på din parad men jag är 99% säker på att du har ett Formula nav på ditt hjulset, de är en av världens största OEM leverantörer av hjul och delar till hjul. Cannondale mfl köper merparten av sina fabrikshjul av dem, det som är bra är att det oftast är billiga standarddelar, vad som är mindre bra är att eftersom Formula i princip aldrig har att göra med slutkunder så är all info svår för vanliga dödliga att hitta.
Jag såg inte på dina bilder om du hade CL eller bultade skivor men min bästa gissning är att du har en variant av detta nav: RXC-142
finns med både stål och alu body, antar samma lika.
http://www.pro-cycle.co.kr/shop/sho...type=X&sort=manual&cur_code=015&GfDT=bWh3Vg==
Har tyvärr inte lyckats hitta någon exakt service manual men har för mig att det borde kunna vara ett 6803 maskinlager som är ganska vanligt i nav borde kosta max 100Sek/st och du behöver 2 om de är lagren för axeln som glappar.
Kan vara så att du behover ett speciellt verktyg för att lossa lagret på hub sidan så det kan vara värt att besöka din lbs för att få hjälp att lossa det och då kan de säkert hjälpa till med att kolla så att det blir rätt lager på en gång.
Och som du nog anat att maskinlager är inte mycket att spänna på själv om de börjat glappa om inte något sitter uppenbart löst.
Ledsen att jag inte hade mer, men en handlare som hanterar, cannondale, scott, bontager eller för den delen utför service borde fixa det ganska lätt.