SPD-skor för pendling som inte låter när man går?

arraksboll

Aktiv medlem
Hej!

Efter att ha kört plattisar på pendlarhojen ett par år så funderar jag så smått på att gå tillbaka till spd. En förutsättning för detta är att jag kan hitta skor som är ok att gå i, där klossen inte tar i backen i varje steg. Alla de lite sportigare spd-dojjor jag har haft låter alldeles för mycket. Har ni tips på spd-skor för pendling som inte för oväsen när man går? Finns det ens?

/Johan

Jag pendlar i Adidas Velosamba. Förutom att de inte låter överhuvudtaget så funkar de även bra att gå runt i på jobbet. Något stela, men de ser ju ut som vanliga sneakers.

Den tycker jag att SPD-klossen sitter djupt i förhållande till sulan. Har monterat en distansplatta på mina för att jag tycker att de sitter något för djupt.
Finns väl även en variant med lågt skaft av liknande sko?

Jag pendlar i Adidas Velosamba. Förutom att de inte låter överhuvudtaget så funkar de även bra att gå runt i på jobbet. Något stela, men de ser ju ut som vanliga sneakers.
velosamba är tysta men rätt kalla; bra eller dåligt beroende på årstid.

av övriga 20+ antal spd-skor i hushållet är det något par shimano där fästet hamnar lite ytligt och därmed hörs på hårda golv.

på ett av dessa par har jag byggt på angränsande sula med sikaflex 221. det funkade.

på vintergrus lagt på hårt underlag låter alla spd så det räcker och blir över

Senast ändrad:
Velosamba kan absolut vara ett alternativ men tycker ändå att det låter när man går på hårt underlag och inte en mjuk inomhusmatta. Dels tar klossen i ändå eftersom den inte sitter så djupt i skon, men det fastnar lätt grus och stenar mellan skon och klossen som gör att det lätt repar golv och låter högt när du går på sten och betong. Mycket kras och knaster kommer du få uppleva iallafall.

Klossen sticker inte ut nedanför sulan, trots att den är shimsad en millimeter eller nåt.

IMG_3981.webp

Tillbaka
Topp