Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
PS. Hittade denna avslutade annons, https://happyride.se/annonser/specialized-crux-elite-carbon-56-cm.201826/
Annonsen avslutades för 2 år sedan, men det begärda priset på 13.000 och det låga miltalet + modernare komponenter, bör sätta ett lågt tak på hur mycket du skall lägga ned på din cykel.
Otroligt bra info! tack för du tog dig tid! Jag tycker det är superkul att mecka och har gjort en del justeringar, ska beställa sånna där beslag direkt.
Jag hade gärna meckat mer med cykeln och gör justeringar och en del jobb själv på den
Då har du förhoppningsvis redan en hel del av de verktyg du behöver, för en hel del av de enkla jobben på en cykel klarar man sig långt med
en sats insexnycklar, fasta nycklar och kanske lite mer speciellt en vajerklippare för både vajer och hölje
En riktigt bra sådan vajerklippare säljs för endast 129 SEK av Biltema
Vajerklippare med låsbart grepp, retufjäder och plastöverdragna skänklar. Kapar vajrar utan att fransa upp ändarna.
www.biltema.se
Den säljs även under annat namn, men till högre pris och med sämre garanti
Min Biltema vajerklippare köpte jag för snart 20 år sedan, den är fortfarande tillräckligt vass för att använda utan problem.
Biltema säljer även kapslade växel och bromsvajersatser till bra pris som förhoppningsvis fungerar lika bra som de jag köpte för många år sedan.
Behöver du byta/montera kassett behöver du en avdragare och en kedjepiska, hur avdragaren fungerar vet jag inte men kedjepiskan är riktigt bra.
Även insex och fasta nycklar som fungerar bra för cykelmek finns hos Biltema
Handfasta mektips finns det gott om på Youtube liksom på nätet, hos tex
Mecken sa också att hjulen är väldigt slitna och riskerar att spricka snart så det är nog dags för det ändå.
De föreslog "ett hjulpar för 2664kr +arbete 560 om du vill ha hjälp att montera dem. Då äter novatec nav med alexrims fälgar."
Säger mig inte så mycket men låter ju som en bra lösning och rätt skäligt ändå?
Trist att du även behöver byta hjulen och för mig verkar det dyrt med över 3.200 SEK (inkl mont) för nya hjul med (enkla) Novatecnav och Alexrimsfälgar
Jmf tex med de likaså enkla hjul som den tyska affären jag länkade till ovan säljer för under 100 € (inkl svensk moms)
Just de hjulen har jag ingen egen erfarenhet av, men jag är övertygad om att det är enkla maskinbyggda hjul.
Men de är billiga! Och borde passa din cykel.
<REDIGERAT>
Troligen passar åtminstone inte bakhjulet din cykel, tyvärr
Läs mer i #49 och #50
</REDIGERAT>
Men förhoppningsvis kommer du att kunna hitta bättre hjul till bra pris på Köp&Sälj här.
Trist att du även behöver byta hjulen och för mig verkar det dyrt med över 3.200 SEK (inkl mont) för nya hjul med (enkla) Novatecnav och Alexrimsfälgar
Jmf tex med de likaså enkla hjul som den tyska affären jag länkade till ovan säljer för under 100 € (inkl svensk moms)
Just de hjulen har jag ingen egen erfarenhet av, men jag är övertygad om att det är enkla maskinbyggda hjul.
Men de är billiga! Och borde passa din cykel.
Men förhoppningsvis kommer du att kunna hitta bättre hjul till bra pris på Köp&Sälj här.
A bicycle frame and fork should match the wheels that are to be used in it. Older bicycles used narrower spacing, but older frames can often be spread out to match more modern wheels.
A bicycle frame and fork should match the wheels that are to be used in it. Older bicycles used narrower spacing, but older frames can often be spread out to match more modern wheels.
På tal om bromsar. Såg en video med någon som körde med Cantilever-bromsar eller om det var V-bromsar på Gravel-VM. Under samma mästerskap fanns det folk som tävlade med cyklar som kostade 160 EUR. Något att fundera över när man "växlar upp" och investerar 30 000 SEK på ett par nya hjul...