specialized camber elite 26

schuba

Medlem
Tjena!

Tänkte höra om det är någon som hojjar runt på en specialized camber elite och har några synpunkter på den.
Jag har tänkt köra stig och bökcykling, jag väger ca 100kg och är 188.
så jag undrar om det kan vara något för mig då jag tycker priserna verkar vara rimliga.

Jag är nöjd med min och kan inte tänka mig att din längd eller vikt skulle vara något bekymmer. Jag köpte min med avsikt att uppgradera den allteftersom, mest för att det är kul att meka samt att det är en bra ram att bygga på. Framgaffeln (RockShox Recon Gold Tk) hänger kanske inte riktigt med i alla lägen tycker jag, blir gärna att den packar hop när det går snabbt utför över stökig terräng (stenar och rötter). Har precis bytt min gaffel till en 2012 RockShox Reba (billigt från Merlincycles) och det blev väldigt mycket bättre, en helt ny cykel.

Sammanfattningsvis tycker jag väldigt mycket om cykeln, speciellt efter uppgraderingen till en Reba, men även innan har jag haft jäkligt kul med den. Om pris är väldigt avgörande för dig ska du kanske titta lite på tyska märken då de verkar vara klart mer prisvärda (t ex Rose, Canyon, Radon, Ghost etc).

Jag köpte en Camber elite förra året. Det är mest stig och bökig cykling. Jag var jättenöjd med den tills min rygg började göra ont oftare och oftare. Cambern är en Large och jag är 89kilo 188cm lång. Till i år köpte jag en ny cykel i XL också, det blev en stumpjumper evo. Smärtan i ryggen försvann och jag fick mer plats på cykeln så att säga.
Camber Elite är en bra cykel men jag skulle vilja ha pro pedal läget på bakdämparen och framgaffeln är långt ifrån känslan på Stumpjumpern.

Tillbaka
Topp