spinning eller mtb, det är frågan...

akire

Medlem
Funderar på om jag ska vara duktig och sitta inne med mina kära omtentor och vänta på spinningen som börjar 17.30, eller om jag ska slänga dom åt helvete och ta mig ut i skogen i det fina vädret... hm.. Vädret verkar inte jättestabilt dock. Senaste gångerna har det blivit mulet och börjat blåsa så fort man tagit sig ut..

Tough choice

Njaeejj, det beror på var du bor. I stora delar av Sverige rullar det in en jädra massa regn och åska..kommer just in efter ett xc-svettopass och det var rejäla moln som tornade upp sig nu.

här i linköping blåser det en del, men det gör det ju alltid. Värmerekord är det nästan också, 19.8 i skuggan, tjoho! :)
Nu åker nog blöjbyxorna på. Är ju faktiskt lite sugen på att inviga mina nya läckra cykelstrumpor också.

"alla vi som älskar lycra klappa nu!" :)

Ut i skogen med dig! Jag ska snart ut, hoppas spöregnet här bara ger sig av.....

Senast redigerad av en moderator:
Jag skulle vilja ge mig ut. Men min sunk HT vill det inte (eller jag vill inte ut med den), och finhojen vill absolut inte ut...

Får väl göra lite skolarbete istället! :)

:S

Ikväll, i valla? Klart du ska med och bli blodig, lerig menar jag...:-)

Spinning är ju inget spännande. på sin höjd kan man välta, eh, cykeln(?) och sen aldrig mer gå dit pga skamm. I skogen kan man ramla och få nya vänner.

Oskar

Oskar_Lkpg skrev:
-------------------------------------------------------
> Spinning är ju inget spännande. på sin höjd kan
> man välta, eh, cykeln(?) och sen aldrig mer gå dit
> pga skamm. I skogen kan man ramla och få nya
> vänner.

Ja, fästingar, myror och skalbaggar är fakitskt riktigt trevliga när man lärt känna dom... ;)

Jag funderade också på att ta en tur ut idag och skita i tentorna lite, men mitt samvete hindrade mig från att åka ut.. Framförallt när jag såg det ytterst elaka molnet utanför mitt köksfönster, såg regn/åska ut.. Hoppas nästan lite på det så jag får nånting gjort ;)

Oskar: Jag har ett liv. Och en massa skolarbete... Har faktiskt skrivit 700/4000 ord nu! 22:e ska det va klart. Om jag sätter igång skriver jag 300 ord i timmen så det ska klara sig... :)

Oskar_Lkpg skrev:

> Spinning är ju inget spännande.

Sett nån göra en "fixie"-vurpa på en spinninghoj nån gång? Garanterat spännande.

JLarsson skrev:
> Oskar_Lkpg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Spinning är ju inget spännande.
>
> Sett nån göra en "fixie"-vurpa på en spinninghoj
> nån gång? Garanterat spännande.
>
> ----------------------------------
> Speed kills, but what a way to die

Nej, men jag tror skammen över att lyckas inte är mindre för det. :-)

För länge sedan fanns ett MTBforum som köptes upp av funsport MTB. Där läste jag om en kille som höll på att vippa med en spinningcykel. Ledaren sa nått i stil med " Åh så ställer vi oss upp och trampar! Allt va vi har!" Det gjorde han, på samma sätt som på MTB'n i skogen. Han insåg snabbt att man inte ska vicka lika mycke på spinning riggen som skogsriggen...Han taklade sig fram i bästa Robbie McEwen-stil under en spurterna på touren, kan man säga.

sådärja, då var man hemkommen efter ett par timmars tentaförträngning. :)

Lyckades bli ett med naturen ett par gånger också, den ena gången på ett roligare sätt än den andra:

#1: Höll på att bli halvt ihjälskrämd av två rådjur på vidingsjöbanan, tills jag insåg att det var rådjur och jag jag skrämde dom och inte tvärtom. (är hysteriskt rädd för björnar)

#2: Stiftade lite närmare bekantskap med leran i vallaskogen igen.. Bara för att jag glömde handskarna så höll jag på att skrapa upp handflatorna. Nu var det bara handleden som tog stryk, får se hur den mår sen.

Har även kommit på en grej helt grundat på empiriska erfarenheter: Har ramlat ordentligt två gånger, varav båda när jag skulle cykla bredvid ett lerhål istället för igenom. Har aldrig ramlat när jag cyklat igenom ett. Vad kan man lära sig av detta tro? Jo, fega inte så mycket utan trampa på lite extra genom leran istället! :)

akire: Du har dragit precis rätt slutsats. Dessutom är det bättre ur stigkonditionshänsende att cykla rakt igenom blöthålen, på så vis undviker man att bredda stigen.

blev en lektur ut i skogarna i närheten för mig med.. hittar fler o fler stigar i skogarna där jag bor, stigar som jag inte trodde fanns.. tyvärr inga långa saker, men det är skoj att utforska lite =)

Såg att du gjorde det rätta valet:-)

Spinning kan man köra när det är snöstorm ute.

Hur går det med nya cykeln?

Nya cykeln funkar finfint, det är den som sitter på som det är fel på. Nä, skämt åsido, jag är lite feg, men jag har börjat inse att det är lättare att köra snabbt än långsamt. :)

Tillbaka
Topp