Spinningcykel med wattmätare?

caolila74

Medlem
Hej,

Är sugen på att säga upp mitt SATS kort och satsa på en spinningcykel hemma istället...har samtidigt börjat snöa in på wattmätning, FTP värden etc. Såg att det fanns en Wattbike som verkar grym, men samtidigt vill jag veta om jag kan köpa en "vanlig" spinning hoj och montera watt-pedaler, t.ex. Polar Keo Power. Då kan jag nämligen flytta pedalerna till MTB bojen på våren. Någon som kan tipsa om det funkar med watt-pedaler på en spinninghoj?

Eller så köper du en trainer och wattpedaler och använder din vanliga cykel. Så slipper du ha en spinningcykel ståendes i vägen hela sommaren.

I övrigt borde det fungera utmärkt med wattpedaler på en spinningcykel. Bara armarna har rätt gänga.

Med vänlig hälsning,
Magnus

Kanske har caolila74 några grannar som inte uppskattar det härliga ljudet från en trainer...
Ja kör spinningcykel å vectorpedaler. Fungerar kanon, tyst å stabilt.

Tack för svaren. Jag har gott om plats för en spinningcykel, får för mig att en sån är mer rejäl, då jag svettas som en isbit i öknen. Jag hade tänkt mig att försöka återanvända min Polar v800 klocka och därmed köpa Keo Power pedaler till en Spinningcykel och sen flytta dem till min MTB på våren...och få in all träningsdata i Polar och Strava även från spinninghojen.

Dock så verkar Wattbiken grym, men ruggigt dyr. Samtidigt så kostar en ok spinning hoj 5-10kkr plus eko pedaler 15kkr så är man uppe i samma pengar, men då kan jag ha pedalerna på MTBn också. Wattbiken verkar inte heller funkar med Polarband och enbart ha PC mjukvara, vilket stör en MAC fan som mig...

Tillbaka
Topp