Sram force och vevlager?

Ringen

Aktiv medlem
Sram force och vevlager?
En dum fråga kanske men..... I veckan ska det köpas ny grupp dvs Sram Force. Idag har jag Campa Chorus och vevlager på hojen som är BB30. Kör BB30 på Sram med såklart men frågan är om jag behöver köpa ett nytt vevlager eller om jag bara kan låta det som sitter sitta? Är det någon skillnad, eller är ett BB30 ett BB30 oavsett märke osv?

/

Sram force och vevlager?
Hm ok, för står BB30 på ramen, tänkte det var samma till alla kanske. Men visst lika bra o köpa ett lager. Behöver man nåt mer, själva plastgrejen mellan själva vevlagret och vevarna tänker jag på?

Sram force och vevlager?
Ok, simpelt :) Inge extragrejer utöver lagret då med andra ord. Plus går bra med både det som sitter i samt ett nytt om jag fattat det rätt nu.

Perfekt!

Sram force och vevlager?
Ringen sa:
Ok, simpelt :) Inge extragrejer utöver lagret då med andra ord. Plus går bra med både det som sitter i samt ett nytt om jag fattat det rätt nu.

Perfekt!

Det du har idag är antingen för 25mm axel och ~86 brett (UT/PT) eller 30mm axel och ~86 brett (OT).
Din SRAM vev vill ha 30mm axel och 68 brett (eller 24/22 mm axel och ~86 brett om du väljer GXP plus adapter)
Allt går montera i ramen (kolla att det BB30 så det inte är PF30 innan du beställer lager till veven)

Sram force och vevlager?
BB30 står det klart o tydligt på ramen. Och på "plastgrejen" mellan ram och vevparti 68x42 left. Och på Sram lagret på nätet Sram BB30 står samma siffror, dvs 68x42.

Så då blir slutsatsen att jag endast behövev beställa Sram BB30 lagret till gruppen o sen är det bara o montera?

Tillbaka
Topp