Sram guide 2019+, fortfarande sticky piston problem?

Valhalla_

Aktiv medlem
Som rubriken lyder. Har SRAM fått ordning på detta?
Har en hoj på ingång med Guide R bromsar, jag tänker att jag kanske ska ge sram en chans (igen). Gillar känslan i bromsarna när de fungerar men har haft massor med strul med sram-bromsar. Iofs ingen uppsättning jag köpt ny i kartong ännu, utan ny av happyit samt bättre och sämre begagnat. Men dessa på min nya hoj är ju spretans nya så det ska väl funka tänker jag.

Men så slog det mig - sticky piston. Är detta ordnat på 2019 års bromsar? Har endast funnit att det är problem på tidigare årsmodeller. Hur ser det ut med detta numera?

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Har Guide RSC på ny hoj sen början av året som funkar bra. Men anekdoter kanske inte är det du är ute efter?...

Har Guide bromsar från 2015 & 2016 på 3 cyklar nu och har aldrig haft problem. Men ja dom sks ha åtgärdat kolven som kan är problemet med sticky piston, även om det oftast inte är det som är grundproblemet.

SRAM dödade ju sitt eget varumärke för bromsar, Avid, för att det hade fått så dåligt rykte.
Varför?
???

X-Race sa:
Har Guide bromsar från 2015 & 2016 på 3 cyklar nu och har aldrig haft problem. Men ja dom sks ha åtgärdat kolven som kan är problemet med sticky piston, även om det oftast inte är det som är grundproblemet.

Vad menar du är grundproblemet om inte kolven?

Fick sticky piston på mitt högra handtag på min Neuron 2019 med Guide R. Byttes på garantin till ett RS. Har inte haft något problem sedan dess. Varken med det nya högra eller det gamla vänstra.

Min Sworks Stumpjumper 2019 har problem med det just nu, men nya GEN2 grejer är på väg till min LBS på garanti nu :)

Efter gen2-uppdateringarna kom ut så skall alla nytillverkade handtag ha den lösningen med. Det är väldigt sällan nyare bromsar har problem.

Varför skulle du vilja provocera dina handtag med en hårfön förresten, hets mot bromsgrupp? ;)

Preacher sa:
Efter gen2-uppdateringarna kom ut så skall alla nytillverkade handtag ha den lösningen med. Det är väldigt sällan nyare bromsar har problem.

Varför skulle du vilja provocera dina handtag med en hårfön förresten, hets mot bromsgrupp? ;)

Hahah nej mest bara för att veta om de är ok eller ej. Men det låter som att jag har oddsen med mig helt enkelt. Eller iofs beror det väl på när gen 2 implementerades...

Hoj med Guide R har landat. Drog på trickstuff power belägg det första jag gjorde och är hittills jättenöjd med bromsprestanda. Nu återstår att vänta på värmen :-)

Tillbaka
Topp