SSSM 12 - Den officiella tråden

vped

Medlem
Hej,

Jag tänkte skapa en tråd för eventuella frågor och diskussioner (och allt annat) som handlar om SSSM2012. Nu är tävlingsdatum, plats bestämd och anmälan är nu möjligt. Mer information hittas på hemsidan:

http://http://sssm12.singlespeed.se

Så.. Diskutera på :)

Ha det!

/V

Efter SSEC i år så är jag heltänd på ett småskaligt arrangemang på hemmaplan! Ska bocka för datumet i almanackan, hoppas att det godkänns på hemmaplan och att övernattning i hufvudstaden löser sig på något smidigt sätt!

Tre Gästrikar anmälda. Team Jädraöl FTW !!

Bilagor

• 4mil.jpg
    4mil.jpg
    111.8 KB · Besök: 57
Noxter skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter SSEC i år så är jag heltänd på ett
> småskaligt arrangemang på hemmaplan! Ska bocka
> för datumet i almanackan, hoppas att det
> godkänns på hemmaplan och att övernattning i
> hufvudstaden löser sig på något smidigt sätt!

Härligt med SSSM! Dessvärre är jag på sydlig breddgrad då :-(

Hur var det på SSEC i år? Visst var det i Frankrike?

oxr skrev:
> Ville: jag kan ta med en slägga så fixar vi
> växlar och reglage innan tävlingen. Nemas
> problemas.

Fungerar släggan till påmontering av grjejrna efter racet med?

Even Steven skrev:

> Hur var det på SSEC i år? Visst var det i
> Frankrike?

Mycket riktigt, i södra delarna av Frankrike i en högst pittoresk liten by som bestod av ca 20 hus, ett "slott" och en kyrka. Och ca 600 tillfälliga invånare =)
Arrangemanget var på topp, kan inte säga att något saknades då allt ifrån obligatorisk ölhäving till kast med liten cykel fanns med på programmet.
Banorna var riktigt tuffa med långa stigningar och riktigt sugande lera, men utför var det som en dröm att susa fram genom stora dalar med vinodlingar runt alla håll på grymma singletracks!
Vi insåg inte för än det var för sent varför de rekommenderade att ha med serveringsmuggarna ut i skogen, efter första varvet då vi passerade vätskekontrollen så gick det upp ett ljus...

Vi har redan börjat ladda inför kommande drabbning i Katalonien nästa år, hoppas det kan dyka upp lite fler svenskar vid nästa tillfälle!

MRobson skrev:
> SM i Snigelspeed det var nytt :)

Inte särskilt. Det var väl 10-årsjubileum förra året.

MRobson skrev:
> oxr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > MRobson skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > SM i Snigelspeed det var nytt :)
> >
> > Inte särskilt. Det var väl 10-årsjubileum
> > förra året.
>
> Jag trodde det var Singelspeed...

Snigelspeed är ungefär som cukel och idot. Klassiska Happyord som nästan bättre än orginalet beskriver det man vill beskriva. Finns dokumenterat sen minst 2003. :-)

inte all skog men väl valda delar. :)

är tanken att köra hela NICK eller kommer det att bli en kortare varvbana, typ kepsen?

Har hört rykten om att Robert Förstemann ska vara med, utom tävlan så klart eftersom han inte är svensk.

Senast jag hörde något funderade han på om det var mkt uppför på banan och om han isf ska gå ner från 53 till 50 på sin framklinga.

Efter lång väntan på operationstid så får jag äntligen besked att det blir fingeroperation veckan innan ssssm som dessutom är på pendeltågsavstånd i år. Är det krångligt att avboka operationstid eller får man vänta igen? Jag får ringa och fråga i morgon.

Det vore skoj om banlängden blir kort så att alla tusentals i publiken får riktig hårdvaluta för sina frusna tår!

Inte kul! Dubbelbokat mig så jag kan inte köra. Ni kanske kan rigga tävlingen så att en 08 vinner? Då blir det lättare att ställa upp nästa år...

oxr skrev:
> Jag saknar information om var man dricker öl.
> Så, var gör man det?

+1

42Hz skrev:
> Öl dricker man väl där det känns bra? :)

Jo så är det... Men blir det något öldrickande före,under tävling eller efter tävling i mer organiserad form?

Sista anmälningsdag i dag, så då anmäler jag mig. Bangar öl efter för jag ska jobba, kanske kan få till det kvällen innan.

Vore kul om vi blir några stycken. Som den stofil jag är sörjer den gamla goda tiden en aning. Fem pers på nyupplagan av DBP var ju inte så mycket. Hoppas på ett uppsving av nya och gamla stofiler till helgen, och inte minst till yardsalen senare.

Jag ska försöka hitta en schysst klänning till på lördag.

Förresten fanns det ett fel i anmälningsformuläret. Det fanns bara två kön att välja mellan.

Som gammal stofil och ss-ägare känner jag mig manad att skriva i tråden. Tyvärr ett negativt inlägg då jag inte kan vara med..

Ser ut att kunna bli smetigt, have fun! :)

Här är hen gamla stofil som är både anmäld och kommer.

SS:en uppdaterad till nya tider med mainstream 29:a fram.

Av tradition missar jag öldrickande både på fredagen och lördagen.

Det här blir kul!

Senast ändrad:
Jag är också en gammal stofil till som pga krock med andra arrangemang inte kan komma. Alla andra borde verkligen åka SSSM. Sådeså.

/Dag

Jag hade verkligen sett fram emot detta, men tyvärr hindras jag av något så fånigt som en stukad tumme. Min SS med stel gaffel får stå kvar i källaren och samla damm. :-(

SSSM blir säkert lika kul som vanligt. Om det finns några som fortfarande tvekar inför att vara med så anmäl er NU! ...och drick en öl för mig också. :-)

Ohoj!
Jag tänkte köra, och är både stofil och gammal. Åtminstone känns det så i kroppen. Hur hittar man till den där ölen och var sover jag? I alla fall ölen skulle var kul att få svar på.
Åhej!
/mikal

Tillbaka
Topp