SSSM 12 - Den officiella tråden

Jag tror inte jag räknas som SSstofil. i varje fall inte längre. Men jag kommer. självklart blir det tejpade växlar men det är ju tanken som räknas. Hoppas på många gammla ansikten att hejja på!

oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> ingen fara ville, jag tar med släggan så slipper
> du tejpen.

Det hade ju varit spännande. Men jag tror tyvärr att jag har kommit på en idé att låsa allt med ett enkelt litet buntband.

Typiskt...

Ville skrev:
> Har du en bra gissning på antal varv med Oxr? Så
> att man kan planera dagen lite?

tips till oxr: Säg ett varv, då äter Ville ingen frukost..... ;)

den ville jag minns brukade kräkas efter fem minuter när han tävlade. finns han kvar eller har utomjordingarna tagit över hans kropp? Om den där snabba ville alla pratar om kör utan sadel så vet vi i alla fall att det är rätt person. Om inte bör vi nog piska honom tills demonerna lämnar hans kropp.

Hm detta evenemang för tyvärr en tynande framtid. Såg just arrangören på FB gå ut och fråga alla om det var ok att flytta starten.......:-(

Trist!

Vi får väll se om det är så stor skillnad åp gammle elelr nya Ville. Sänkt sadel kan jag få med en knapp på styret så jag är nog mig lite lik:-)

Kräkas avr dock länge sedan, vore ju lite kul att lyckas igen:-)

Ville skrev:
> Jag tror inte jag räknas som SSstofil. i varje
> fall inte längre. Men jag kommer. självklart
> blir det tejpade växlar men det är ju tanken som
> räknas. Hoppas på många gammla ansikten att
> hejja på!

Jag har hört att det införts ett nytt handikappsystem för SSSM. Det nya systemet gör gällande att man räknar in alla top-10 placeringar från andra arrangerade tävlingar, ju fler poäng desto värre handikapp. Handikapp-tilldelningen går sedan till så att cyklisten får välja två handikapp ur en svart hatt och det värsta skall iscensättas. Handikappen kan vara t.ex något av följande; elefantiasis, grav klamydia i ögontrakten, gipsad tumme, svårt fall av krögar-arsle och klumpfot.

Som en ren fallback-rutin kan man välja att svepa en kvarting smuggel-whisky och på så sätt komma undan lindrigt i jämförelse med de andra handikappen.

Ville, du ligger risigt till. Det är bara stoppa ner handen i den svarta hatten och hoppas att den kommer upp i ett stycke igen!

;-)

Jag hoppas mest på att inte bli varvad alltför många gånger, det skulle räcka som handikapp för mig.

Apropå kvarting whiskey har jag fortfarande inte fått svar från tävlingsledningen om var nummerlappsutdelningen sker. Ska vi redan nu för säkerhets skull utse en plats kvällen innan för nummerlappsutdelning, för den händelse att arrangören glömmer att annonsera denna viktiga del av ett SSSM?

Mötas upp vid åtta passar mig bra, skulle vilja säga hej till familjen först.

fast det måste väl vara en kortare varvbana och inte ett varv på NICK (hur mycket jag än gillar slingan) som gäller? med öldepå och chans för fansen att skrika på sina idoler?

eller?

mattel skrev:
> fast det måste väl vara en kortare varvbana och
> inte ett varv på NICK (hur mycket jag än gillar
> slingan) som gäller? med öldepå och chans för
> fansen att skrika på sina idoler?
>
> eller?

Jag hoppas också på en kortare varvbana så man slipper krypa tillbaka så långt när man bonkat.

42Hz skrev:
> Är det lerig bana? :)

OM det är nick så har de lagt om spåret riktigt bra så den är faktikst inte så lerig. Det är en nerförsbacke precis innan man kan välja genväge eller senväg som det brukar vara pölar på typ.

En fråga som jag undrar över. Kommer jag få se några fatbikes?! Det hade varit kul!

Anledningen jag frågade om lera var just om jag skulle ta med puggen, det blir bara lerplaning om det är gegga, men det är väl sånt man får räkna med. :)

Tjo. Det är lerigt i Stockholm just nu. Det har regnat mycket de senaste veckorna..

En fråga:

Har ni något tips på en pub eller liknande där vi kan träffas på kvällen?

Ha det!

pre-bajk på Oliver Twist, Repslagargatan, Södermalm. Fredag klockan 8. Eller tidigare. Eller senare.

After-bike kan inte jag vara med på. Plikten kallar. Alkolås inkluderat.

oxr skrev:
> pre-bajk på Oliver Twist, Repslagargatan,
> Södermalm. Fredag klockan 8. Eller tidigare.
> Eller senare.
>
> After-bike kan inte jag vara med på. Plikten
> kallar. Alkolås inkluderat.

Låter bra, sitter jag fast på jobb uppe i Umeå men hoppas att allt faller på plats så jag är tillbaka i människobyn på fredag kväll. Får jag ihop en fungerande cykel dyker jag upp och tävlar om sista platsen på lördag oxå.

//j

oxr skrev:
> Apropå kvarting whiskey har jag fortfarande inte
> fått svar från tävlingsledningen om var
> nummerlappsutdelningen sker. Ska vi redan nu för
> säkerhets skull utse en plats kvällen innan för
> nummerlappsutdelning, för den händelse att
> arrangören glömmer att annonsera denna viktiga
> del av ett SSSM?
>
> Mötas upp vid åtta passar mig bra, skulle vilja
> säga hej till familjen först.

Jag ingår inte direkt i tävlingsledningen, är väl mer ett bollplank. Men frågan dök upp igår, var det kan finnas en bra pub (i närheten) för after bike. Kom gärna med förslag! Jag vet inte vart sånt finns på cykelavstånd, som Solna och Sumpan. Annorstädes nås med pendel.

Samma ställe borde kunnas användas för prebike?

Viktor har fått frågan men inte hunnit svara än. Vilken cliffhanger!

felix_sors skrev:
> Jag hade verkligen sett fram emot detta, men
> tyvärr hindras jag av något så fånigt som en
> stukad tumme. Min SS med stel gaffel får stå
> kvar i källaren och samla damm. :-(
>
> SSSM blir säkert lika kul som vanligt. Om det
> finns några som fortfarande tvekar inför att
> vara med så anmäl er NU! ...och drick en öl
> för mig också. :-)

Jag körde i Uppsala bara några veckor efter att jag hade luxerat axeln. Det går om man vill!

Solna är tyvärr ett mörkt hål när det gäller schyssta ölhak. Inte konstigt att man flyttar därifrån. Bishops arms i sumpan tycker jag är rätt okej men det är så långt bort/drygt att ta sig till så då kan man lika gärna vara i stan. Därav valet av OT för prebike.

Är det läge att byta bromsbelägg inför loppet?

IMG_20121004_115712.jpg

IMG_20121004_115747.jpg

Ville skrev:
> En fråga som jag undrar över. Kommer jag få se
> några fatbikes?! Det hade varit kul!

Det kommer en norrlandsdelegation med fatbikes och en laddning Jädraöl. Tyvärr kan vi inte vara med på förvärmaren på fredagkväll:(

Tillbaka
Topp