SSWC08 pre-trip planning

Daner

Aktiv medlem
SSWC08 pre-trip planning
Hello Everyone:
Registration for the Single Speed World Championships 2008 in Napa, CA, USA, will open on January 1, 2008, at 12:00 a.m. pacific standard time (AKA: California time). We will post an on-line form for people to fill out and email to us soon. Again, registration does not open until January 1, 2008 at 12:00 a.m. Any emailed registration forms prior to that date and time will be deleted. We will leave registration open until it fills up, maximum riders will be 350. Everyone will be emailed letting them know if they are in or out. If you are in, there will be instructions on payment via PayPal. Registration is $35 U.S. dollars. If you don't make it in, we still encourage you to come out and play that weekend anyway. There will be lots of rides going on all over the Bay Area. More details about the race weekend will be posted soon. Good Luck! Please forward to friends that might be interested and please post on blogs and websites, if applicable. We really want to inform as many as possible so that everyone has a fighting chance to get into the race. Thanks.
Curtis, Ken, Jeff, Andrew, Dennis & Mitzi

www.sswc08.com
email: info@sswc08.com

Senast redigerad av en moderator:
SSWC08 pre-trip planning
Det är inte alldeles självklart (http://en.wikipedia.org/wiki/12-hour_clock).

Curtis har svarat:

We really tried to make this simple and hard at the same time. 12am
international clock 00:00 2008
like if your in
california: Ya happy new year now i need to get to a computer
new york: Ya happy new year now I wait three more hours for california to catch up. man I hope I don't fall asleep.
England: man I hope I set my alarm right when I was pretty pissed last night
I hope we haven't opened pandora box let me know if you are clear and if you think people will figure it out.
Curtis

Det betyder kl. 09:00 1/1-08 för oss. Ingen fara.

SSWC08 pre-trip planning
Nu väntar jag bara på att TnT postar en bild på en mindre svensk stad. Jag funderar på att skippa 160-milaren i Italien och åka på detta istället. Vid närmare eftertanke så kommer jag att hänga på låset till anmälan till detta.
P8190071.jpg ht=480

SSWC08 pre-trip planning
Tack för att du redde ut det Daner!

Lägger upp en bild på förra årets vinnarvapen som inspiration. Nu kanske det inte bara beror på cykeln om man lyckas bli tatuerad eller ej. Men bara kanske.

Bilagor

• IMG_1172.JPG
    IMG_1172.JPG
    110.5 KB · Besök: 25
SSWC08 pre-trip planning
Det kom ett mail...

"Wow - it's been a couple of rainy and busy days here at SSWC08 headquarters and we've been swamped with all the emails that came in on New Year's Eve. The response was overwhelming and the event filled up as soon as it opened. That being said we are sending you this email to congratulate you cuz you are IN!"

Dags att planera en semester i Kalifornien ;)

SSWC08 pre-trip planning
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kom ett mail...
>
> "Wow - it's been a couple of rainy and busy days
> here at SSWC08 headquarters and we've been swamped
> with all the emails that came in on New Year's
> Eve. The response was overwhelming and the event
> filled up as soon as it opened. That being said
> we are sending you this email to congratulate you
> cuz you are IN!"
>
> Dags att planera en semester i Kalifornien ;)

Fan så grymt. Hur många är det som får köra?

SSWC08 pre-trip planning
Skönt att det blev fullt innan man han blinka. Jag råkar var i SF ett par veckor innan och det hade varit bedrövligt att behöva ta i USA =)

SSWC08 pre-trip planning
Hittade video som visar stigarna i området där SSWC kommer att köras. Verkar lovande: http://www.petefagerlin.com/video/sky04.wmv

JLarsson
Boe
sog
Daner
Dr. Spoke
Even Steven

Några fler härifrån?

Kom ihåg att flyga direkt från Europa till SFO. Mellanlända INTE i USA om du vill undvika extra kostnader för att ta cykeln på inrikes flyget i USA. Jag flyger oftast med British (ARN-LHR-SFO) men de har ändrat reglerna för hur mycket baggage man får tar med sig i World Traveler så jag kommer att kolla lite närmare på andra alternativ. Kolla också Luftwaffe/United via Frankfurt eller Munich, Air France via CDG och KLM via Amsterdam. Virgin Atlantic har en nonstop från LHR, men man måste ta sig dit och tillbaks på egen hand. (Uppdatering 21/01: upptäckte nyss att Delta flyger ARN-CPH-SFO på utresan men SFO-CDG-ARN tillbaka.)

Synd att Bosse Ringholm har inga fotballsmatcher att kolla på i SFO denna helg. Regeringens G IV kunde ta oss dit inom 14 timmar med bara en mellanländning i Canada.

Senast redigerad av en moderator:
SSWC08 pre-trip planning
Är lätt avundsjuk. bokade semester till Florida med familjen samma vecka innan jag visste om detta. Ett flygartips är att hålla er borta från KLM. Jag har ALLTID något strul med deras flygningar till USA. Att maten är skit och planen gamla gör det inte bättre.

SSWC08 pre-trip planning
Jag har aldrig haft problem med KLM (med partners) till och från USA (7 t o r-resor), men alltid haft problem med SAS (2 ggr). Lufthansa är OK men äldre plan än KLM. SAS service är under all kritik. KLM är väl normalt. Tacka vet jag Emirates (som jag fått flyga tack vare SAS strul).

F ö så skulle jag gärna titta på spektaklet, men ska på bröllop i östra USA 3 veckor senare så det blir inget med det! SF och Napa är väldigt trevligt hur som helst!

SSWC08 pre-trip planning
Daner skrev:
> Hittade video som visar stigarna i området där
> SSWC kommer att köras. Verkar lovande:
> http://www.petefagerlin.com/video/sky04.wmv
>
> JLarsson
> Boe
> sog
> Daner
> Dr. Spoke
> Even Steven
>
> Några fler härifrån?
>
> Kom ihåg att flyga direkt från Europa till SFO.
.......

Ser gött ut!
Bra tips om flyget. vet du några bra ställen man ska köpa biljetterna? Letade lite på travelstart där biljetterna ligger på ca 10000 per person. Är det bra priser?

Ciao!

SSWC08 pre-trip planning
Resfeber.se har problem just nu, men brukar vara bra. Kollar också på expedia.se.

Det är vanligtvis minst dyr att flyga tisdag, onsdag eller torsdag, så jag kollade efter brytpunkterna 15/8 på vägen dit och 1/9 på vägen tillbaka där priserna kan också bli lägre och det går att komma under 7000:- på British Airways.

Om någon har lust att hyra en husbil är det endast möjligt om man lämnar den tillbaks på måndag 25/8 eftersom hela veckan därpå är Burning Man i Nevada, så alla hyrhusbilar på västkusten är redan tagna.

SSWC08 pre-trip planning
JLarsson skrev:
> Nu väntar jag bara på att TnT postar en bild på en mindre svensk stad.

Den här var ganska pedagogisk tycker jag:

svedala.gif ht=450

SSWC08 pre-trip planning
Möjligheten finns att utöka vår SS upplevelse under tiden:

HellyerPark.jpg ht=374

Hellyer Park Velodrome is located in San Jose which is roughly 50 miles south of San Francisco. The track surface is concrete, 335m per lap, and has a maximum banking of 22 degrees in the turns and 13 degrees in the straights. The transitions are smooth and the turns are round-which makes the track very similar to the Major Taylor and T-Town tracks. The blue band is on the banked surface and this provides added safety. There is a brand new asphalt apron around the inside of the track and a separate warm-up circle that can be used during racing. There is a new 50’ by 100’ concrete pad in the infield for trainers, rollers, and tent canopies, and the remainder of the infield is newly-sodded grass. All of the walkways around the track and connecting to the parking lots are also new asphalt. There are grandstands on the home stretch and backstretch areas. The track has an entry fee of $5, and rental bikes are available on a first-come, first-served basis for $5. Training sessions are 2 hours in length.

Jag har tagit kontakt med organisationen där och det finns ett antal dagar och tider som kan fungera om vi vill åka ditt och ha lite kul. Vad sägs?

SSWC08 pre-trip planning
There are only six of us from Sweden who will be allowed to participate in the race itself, but all of the other activities surrounding the race (guided group rides, wine tasting etc.) are open to all.

It would also be easy and less expensive for all to arrange for a larger group to participate in a range of other activities prior to SSWC. If we had at least 10 who could fly over together on, say Tuesday 12/8 and return on Tuesday 26/8 we could arrange for motorhomes and support vehicles (a secure trailer for the bikes) to pick us up at the airport and start a two-week tour of some of the best riding and fun to be had in Northern California. Those who want to keep things as inexpensive as possible can sleep in the motorhomes, while those wanting a bit more comfort can stay in nearby hotels. From the forests near Santa Cruz to the Flume Trail at Tahoe. Time on the beach, exploring caves, seeing the Giant Sequoia trees, spending the afternoon and evening on a houseboat and slipping into a 22 degree lake at dawn to go waterskiing on liquid glass. A new section of morning singletrack nearly every morning (before it gets too hot) and evening microbrewery tours. Tours of Gold Rush mining towns and training sessions with real track bikes on a real velodrome. Visits to Ventana, White Industries, Phil Wood, Rivendell, Soma/IRD, WTB, Santa Cruz Bikes and more. SS cruising across the Golden Gate Bridge to the Marin Headlands. Alcatraz, Mt. Tam... the list goes on and on.

Anybody up for it?

SSWC08 pre-trip planning
Daner skrev:
> There are only six of us from Sweden who will be
> allowed to participate in the race itself, but all
...

Klart intresserad! Jag planerar att åka över med min sambo. Sambon är inte cykelfrälst så det blir inte en 100% cykelsemester, men det låter som det finns mycket annat att göra. Flera går i liknande tankar så det borde inte vara omöjligt att få ihop ett gäng.

/Anders

SSWC08 pre-trip planning
Två till som är helt klart intresserade av att hänga på. Får agera supporter klubb åt de som ska tävla.

För en helt okunnig Daner, kan du berätta lite om staden Napa. Är det stort finns det gott om boende möjligheter. Något man bör tänka på?

Ska sätta mig och Googla lite nu :-)

Pat

SSWC08 pre-trip planning
Where to start...

Hela Napa Valley är en turistområde, så det finns mycket att välja bland.

Jag rekommendera att man kollar med Curtis et al på info@sswc08.com för att se om de har ordnat någonting när det gäller hoteller o dyl. Området där tävlingen kommer att bli har platser för både husbil och tält. Addressen syns i bilden ovan.

SSWC08 pre-trip planning
Jag hittar gärna på aktiviteter. Min sambo är inte alls cykelintresserad, men kommer under tiden jag cyklar att köra lite vindtunnel-freeflying i SF.

SSWC08 pre-trip planning
Jag ska om jag kan ordna en projektor från jobbet så vi kan kör lite Google Earth tillsammans. Det blir inte innan fredag iaf. Återkommer med besked under veckan.

SSWC08 pre-trip planning
JLarsson skrev:
> Jag hittar gärna på aktiviteter. Min sambo är
> inte alls cykelintresserad, men kommer under tiden
> jag cyklar att köra lite vindtunnel-freeflying i
> SF.

Sweet deal Jonas.
Man kanske skulle putta in AK i samma vindtunnel... Hur länge är man i en vindtunnel?

SSWC08 pre-trip planning
Okej Singlespeedsters competing for Sweden.
Ska vi planera resan?!
HUr lägger vi upp dopingen? Vem ska köra vindtunneln? Vad ska vi klä ut oss till?

Vad sägs om att träffas nån kväll vecka 9 (jag är i alperna nästa vecka).

/Anders

Tillbaka
Topp