SSWC08 pre-trip planning

SSWC08 pre-trip planning
Hey hopp hallå.

Något nytt om planeringen?
Daner?
Om man fixar boende i Napa är avstånden sådana så man kan cykla till området där tävlingen körs? Klarar man av "hela" staden per cykel eller är det lämpligt att hyra bil?

Fridens!

Patrik

SSWC08 pre-trip planning
Jag ska dit.....

Min sambo också... har pratat lite med Phil om detta, men ingenting är bestämt än...

Jag hur flugit med Virgin från London till Washington DC, riktigt bra, fräsch flygplan och trevlig service...
Ska kolla upp eventuellt ryan air göteborg-london, sen en busstransfer (svengelska) till LHR. (london Heathrow).

Men som sagt, inget bestämt än.

Jag kom inte med på anmälan, men eftersom jag är Hammer-The-Stop-for-a-Beer-Guy jag tror att jag kanske kommer att dyker upp nånstans på bananan...... ;-)

Fråga... Om jag köpa 200 burkar med light beer, bli det lättre at dra med i uppförsbackarna?

Tror mig... Dom 200 burkar som vi på HammerHead bekostade själv och delade ut i skottland var inte lätt att cyckla ut med dagen innan......! Så om det är någon som ska med men inte deltar i tävlingen, hör av dig om du har lust att dela lasten......

Hammer.

ps.. Jag avvaktar till ni har bestämde vilken dagar ni ska resa, vill gärna hänga med på utflycktarna.

Senast redigerad av en moderator:
SSWC08 pre-trip planning
Kollade mr jet, bl.a.

Priset ligga runt 9000kr utresa 17/8 hemresa 1/9. Göteborg-Paris-San Francisco

Kan inte åka tidigare eftersom det bli typ min brollop på 16/8 !

Intressant är att om Jag åka över påst istället, kosta det ungefär hälften.....!!!!!!

Kan det vara p.g.a. bränsle kostnad kommer trolitvis bli högre om ett halv år, eller bli det billigae om man boka flyget lite närmare avresa datumet....................

Ska avvakta lite till... och boka runt midsommar... ;-)

Hammer.

ps.. hyrbil 15 dagar (7 sits minivan) 5000kr....

SSWC08 pre-trip planning
Hej på er igen.

Daner finns det mkt möjligheter till att parkera husbilar i trakten(camping platser)?
Antar att det kan vara ganska fullt på dem då det är högsäsong och mkt folk som besöker SSWC.

Hur långt har ni kommit i planeringen?

SSWC08 pre-trip planning
Hej Jilster.
Jag har kommit så långt att jag bokat flyg.
AK (sambo) och jag kommer flyga till NY för några dagar och sedan vidare till Phoenix. Därfrån gör vi en roadtrip till SF via grand canyon, utah, yosemite m.m.
Kommer dyka upp i SF typ 17-18 aug. Vi teamar vi gärna ihop med er om det funkar med era planer. Vi har inte bokat boende i SF eller Napa. Husbil låter spännande, tänker ni hyra såna?

Ska vi ses och snacka ihop oss?

/Anders

SSWC08 pre-trip planning
Tjena Anders.

Vore kul att träffas under VM veckan. Vi ska köra en roadtrip och har lite förutbestämda planer men vi kommer deffinitivt att vara i Napa VM veckan. Lär bli en svensk kolloni där då. Då lär det bli stigvisningar från lokala förmågor och de ska vi garanterat vara med på.

SSWC08 pre-trip planning
Anders!

Om ni är inne på husbil och inte redan har ordnat med det så testa "Husbilsresor"! De var otroligt privärda jämfört med konkurrenter.. http://www.husbilsresor.se/

Vi har hyrt för hela perioden, dvs 16 dagar..Efter VM veckan blir det någon form av roadtrip och då känns det riktigt smidigt att bara kunna hiva in cyklarna och dra:)

Hur länge blir ni i Napa?

/Linda

SSWC08 pre-trip planning
Jag skickade ett PM till dig för en tid sen angående startplatsen, men då jag inte hört nåt så lämnade jag tillbaks den till Curtis.

SSWC08 pre-trip planning
Finally...

Köpte flygbiljetten nyss. Travelstart hade 3 st. kvar ARN/SFO 19/8 - 26/8 för 3965:- inkl. avbeställningsskydd. Passa på om ni har inte redan köpt!

Fick följande från Curtis under veckan ang. helgens schema:
"Hi Dane
sat. reg 1-6pm some sort of decider. pre give some stuff away. party at a shop down town
sunday 9 or 10 start time Average person to finish should be around 3 hours hang out give a ton of stuff away."

Alla som kommer från Sverige för tävlingen (och medresenärer såklart) är välkommen till lunch lördag 23/8 hos min pappas kusin som bor på cykelavstånd från tävlingsbanan. Vi kan ordna transport till registrering strax efteråt, men vi behöver veta hur många som kommer.

SSWC08 pre-trip planning
Kul!
Vi har en uppvärmning inför SSWC hemma hos mig på tis kväll.
Försökta PMa men din brevlåda är full. Hör av dig till mig så får du mer detaljer.
Ciao!
/Anders

Daner skrev:
-------------------------------------------------------
> Finally...
>
> Köpte flygbiljetten nyss. Travelstart hade 3 st.
> kvar ARN/SFO 19/8 - 26/8 för 3965:- inkl.
> avbeställningsskydd. Passa på om ni har inte
> redan köpt!
>
> Fick följande från Curtis under veckan ang.
> helgens schema:
> "Hi Dane
> sat. reg 1-6pm some sort of decider. pre give some
> stuff away. party at a shop down town
> sunday 9 or 10 start time Average person to finish
> should be around 3 hours hang out give a ton of
> stuff away."
>
> Alla som kommer från Sverige för tävlingen (och
> medresenärer såklart) är välkommen till lunch
> lördag 23/8 hos min pappas kusin som bor på
> cykelavstånd från tävlingsbanan. Vi kan ordna
> transport till registrering strax efteråt, men vi
> behöver veta hur många som kommer.

SSWC08 pre-trip planning
Aaaa, har redan bokat 19 aug ...Kanske åker vi på samma flight då ?

BA 773 S 19AUG 2 ARNLHR 0920 1100 *1A/E*
BA 287 S 19AUG 2 LHRSFO 1350 1640 *1A/E*

/L

Daner skrev:
> Finally...
>
> Köpte flygbiljetten nyss. Travelstart hade 3 st.
> kvar ARN/SFO 19/8 - 26/8 för 3965:- inkl.
> avbeställningsskydd. Passa på om ni har inte
> redan köpt!
>
> Fick följande från Curtis under veckan ang.
> helgens schema:
> "Hi Dane
> sat. reg 1-6pm some sort of decider. pre give some
> stuff away. party at a shop down town
> sunday 9 or 10 start time Average person to finish
> should be around 3 hours hang out give a ton of
> stuff away."
>
> Alla som kommer från Sverige för tävlingen (och
> medresenärer såklart) är välkommen till lunch
> lördag 23/8 hos min pappas kusin som bor på
> cykelavstånd från tävlingsbanan. Vi kan ordna
> transport till registrering strax efteråt, men vi
> behöver veta hur många som kommer.

SSWC08 pre-trip planning
Linda,

Jag har tagit denna kombination tidigare och tycker att det är det bästa som finns för SFO/ARN idag. Jag hade tyvärr inte råd med det men lyckades hitta en billig flyg på Travelstart som råkade vara hos US Airways med mellanländning i Philadelphia.

Kommer du på tisdag? Kan ni komma till lunch på lördag 23/8 hos min kusin i Napa? Hur många är ni?

SSWC08 pre-trip planning
Trevligt sällskap igår! Saknade Bo (med sambo) och Olle, men vi 5 övriga hade roligt.

Pratade med Curtis efteråt och han sade följande:

Jilster - Han har din ram. Kommer det mer? Han kan har allting redo för dig så du kan vara med på Dirt Crit på onsdag om du vill. Hör av dig till honom.

Fredag eftermiddag har dem planerat en gruppride från American Cyclery http://www.americancyclery.com/ i San Francisco ute över Golden Gate Bridge och till en strand barbeque någonstans därute. Vet inte hur de har planerat med transport men det blir någonting på bloggen snart.

När det gäller banan kommer det att vara 3 varv som tar Curtis ungefär en timme var att köra. Alla förutom Tomac och Sastre kommer att kliva av på en eller fler ställen uppför. Backarna blir mycket längre i båda riktningar än vad vi är vana med här i Stockholm. Han körde på en 29er med 32/20 utväxling senast och det var flera gånger han var glad att ha en 20t bak men väldigt få gånger han önskade en 19t istället. Om man räknar om till 26t hjul med 2.35 däck blir 32/18 samma utväxling. Den som är bättre på att klättra än Curtis kan ta 32/17 med 26" hjul som riktmärke. Han rekommenderar inte tyngre än 2/1 med 26" hjul.

SSWC08 pre-trip planning
Hej Dane!

Tackar för alla fina råd. Du är värsta uppslagsboken då det kommer till Cali ;-) Tusen tack!

Tack AK och Anders för en superkväll!

Shit snart är det dags........

Dane? Kan du skicka Curtis mail med PM till mig?

SSWC08 pre-trip planning
Daner skrev:

> Jilster - Han har din ram. Kommer det mer? Han kan
> har allting redo för dig så du kan vara med på
> Dirt Crit på onsdag om du vill. Hör av dig till
> honom.

Har du tjackat en Turner Pat? Grattis!

SSWC08 pre-trip planning
Det var nice igår.
Tack för alla tips Dane. Jag tror vi ska koncetrera vår trip lite mer runt SF nu.

Jag ska satsa på att hänga med på Dirt crit på onsdag. BBQ på stranden låter grymt! Jag ser stora hippiebrasor framför mig.

32/20 låter som det blir tung klättring. Shit freedom fries! Det blir backträning i helgen.

SSWC08 pre-trip planning
JLarsson skrev:
> Daner skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Jilster - Han har din ram. Kommer det mer? Han
> kan
> > har allting redo för dig så du kan vara med
> på
> > Dirt Crit på onsdag om du vill. Hör av dig
> till
> > honom.
>
> Har du tjackat en Turner Pat? Grattis!

He he! Först var jag sugen på "flux" men insåg att deras nya modell "snap" var min melodi :-)

SSWC08 pre-trip planning
Bra mycket ny information uppe på http://sswc08.blogspot.com/

Min kusin vill ha RSVP för lunch på lördag. Om jag har räknat rätt så kommer vi 5 som var med på grillfest, men jag har inte hört tillbaka från Olle och Bo. Ni är välkommna, och om ni har resesällskap är de också. Hennes hus är lätt cykelavstånd från Skyline park, där registreringen kommer att bli.

Hör av er till mig om lunch så snart som möjligt.

SSWC08 pre-trip planning
aaaaaP1050279.jpg ht=408

SSWC08 pre-trip planning
That was what he rode for the race.

Wearing lycra lederhosen.

Lycrahosen?

Wish you all could have been there. We had fun!

More later...

PS - Anybody up for SSWC09 in Durango?

Tobias/Frost skrev:
> Har Curtis blivit inspirerad av svenska gamla
> damhojar månne?!

SSWC08 pre-trip planning
Write-ups will come, but I don't have time or access to a computer that has easy access to Swedish characters. Haven't even looked at the 200+ photos that my sister took. Back home on Wednesday, I'll have more after that. Boe has an article in the works.

Tillbaka
Topp