Sådärja, då var man på Öland. Resan ner blev lite drygt 36mil och gick bra.
Rullsnitt ner till färjan över bråviken var 27,2 men då hade jag hjälpryttare med ner till Vagnhärad.
Nästan 17 timmar tog cyklingen inklusive pausar i Nyköping, vid färjan över bråviken, söderköping och åtvidaberg tiden inkluderar även en felcykling nånstans i småland.
Från Söderköping till Oskarshamn blev rullsnitt 24,5.
Det var inget bra att cykla på natten, men i detta fall var det nödvändigt för att passa in färjetiden från o-hamn.
Det kan ju vara värt att tänka på det där med nattcykling om snabba startgrupperna för VR skall starta först 2010, man blir rejält mycket krokigare på natten.
Allt gick utan tekniska missöden (utom cykeldator/pulsklockan) men det var blött och fuktigt och värst av allt var nästan att det var helt folktomma vägar och byar
som jag cyklade genom. Knappt en enda bil såg jag till efter söderköping.
Förutom det var allt stängt, det fanns inga nattöppna krogar/kaféer/mackar etc så maten blev en bristvara.
Tog en stor startkebab i Tumba, en burgare på Max i nyköping, en korv och snickers i Söderköping sen var allt igenbommat.
Levde i övrigt på närmare 11 flaskor vätska, mestadels enervit
(ja det var varmt) och 5 bars. var hungrig bra länge innan jag kunde trycka en frukost på McD i oskarshamn. I Oskarshamn hade det ordnat med en musikfestival och båttävling i hamnen för att det skulle bli extra livat och så fort jag somnade i väntan på färjan blev jag väckt av speakern eller soundchecken. Färjan över till Öland blev befrielse med ett par bira och några mackor. Söte jesus vad de ölen tog hårt.