Stigar i Sisjöns Skjutfält

fireon

Medlem
Hej!

Är det någon som möjligtvis sitter på några gpx-filer eller Strava-rundor med stigar inne i Sisjöns Skjutfält? Ännu bättre om det finns någon som känner till området som man kan hänga på?

Jag har nyligen flyttat till Hills och har börjat köra via Sisjön och Oxsjön och sedan in i skjutfältet bort mot Fisjön. Har hittat ett gäng härliga stigar inne i skjutfältet men jag antar att det finns mycket mer att upptäcka.

(och för er som tycker att man inte ska cykla i ett skjutfält så är det tillåtet så länge övning inte pågår)

Tjena, jag har nyligen själv flyttat till Askim och har cyklat någon enstaka gång Sandsjöbackaleden. Minns att stigen gick bredvid skjutområdet men visste inte att man kan cykla i/genom själva skjutområdet? Trodde det var inhägnat och förbjudet.. vore intressant att utforska lite mer iallafall runt Fisjön som jag inte ens visste fanns.

Heatmap är bra skit (vänster: Strava alla typer, höger: Trailforks). Fisjön i centrum.
Sandsjbacka_Heatmap.png

(Tror även det kan finnas gamla gpx-filer här på happy om du söker lite.)

Senast ändrad:
zinkpasta sa:
Heatmap är bra skit (vänster: Strava alla typer, höger: Trailforks). Fisjön i centrum.

(Tror även det kan finnas gamla gpx-filer här på happy om du söker lite.)

Har sökt och googlat mig till vansinne :)

Problemet med heatmapsen är att inga rutter inne i det militära övningsområdet syns. De döljs av Trailforks och Strava. Fisjön ligger som en orörd ö i mitten. Så de hjälper tyvärr inte, men tack ändå.

Edit: såg nu att det faktiskt syns i Stravas heatmap. Hmm, jag som redan har kollat dem. Ska kolla närmare på det. TACK!

Senast ändrad:
kievY sa:
Tjena, jag har nyligen själv flyttat till Askim och har cyklat någon enstaka gång Sandsjöbackaleden. Minns att stigen gick bredvid skjutområdet men visste inte att man kan cykla i/genom själva skjutområdet? Trodde det var inhägnat och förbjudet.. vore intressant att utforska lite mer iallafall runt Fisjön som jag inte ens visste fanns.

Hej! Jag tar gärna en runda tillsammans och visar det jag har hittat. Skicka ett DM så kan vi ta kontakt ?

Tillbaka
Topp