Summering: Helt okej bitvis men något
dåligt underhåll och på tok för kort. Men kul
går det definitivt att ha. Får man bara köra
några gånger så att man hittar så blir det nog
bra. Vissa ställen upplevde jag lite väl lösa gällande stenar. Syftar då på den branta lilla backen efter slalombacken. Hängde bakom sadeln där men fick aningen lite problem att styra pga. all rullsten. Men det gick ju. Sen hade man ju kunnat fila på starten i samma backe då den går ner lite tvärt istället för att man kan glida in lite snyggt och behålla farten. Mina förslag ska inte göra banan enklare men ge lite mer flyt. Den var inte svår men kanske inte rekommenderas för en nybörjare pga. några branter.
Det märks att det inte är några stigbyggare
som varit i farten :-) Men (!) det är lite stenar,
backar och stig vilket är det bästa hittills på
Norrtäljesemestern :P
Ska ni köra så följ de röda pilarna och vita
snitslarna slaviskt. Då blir det rätt. Den går
lite fram och tillbaka nämligen.
Banan: Börjar uppför slalombacken som inte bör avskräcka någon. Den är inte speciellt jobbig faktiskt. Sen bär det av ner på andra sidan och viker av i en liten brant stig/backe till höger. Ut på asfalten ett par hundra meter och sen in i skogen igen. Mycket trevlig och enkel stig utan hinder (tyvärr). Sedan kommer man ut i slalombacken igen och gör en kort sväng in i skogsdungen på andra sidan. Där hade man också kunnat gräva till det så allt blir roligare. Ut i backen igen och in i skogen för lite mer fin stig. Avslutas med en kort brant ut i slalombacken. Lite trist slut kan jag tycka. Ett litet hopp vore på sin plats.
Jag hade skitkul och ska definitivt dit igen. Som sagt, det är det enda jag har hittat här i området om man inte vill pumpa varv på elljusspåret på regementet.
/G
PS Batteriet tog slut i början... och första varvet tog vi det lugnt för att sen avbryta då den andre inte riktigt klarade av det.