Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!
Tack för updates.
Sätter mig på trainern.
Sätter mig på trainern.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Typiskt senhöstväder. Ingen snö, mestadels torrt tyvärr. Stenarna är greppiga, rötterna är hala.7 grader idag.
Någon som provat Ursvik nyligen?
Blev en tur i Ursvik. Oväntad bra stigar!Typiskt senhöstväder. Ingen snö, mestadels torrt tyvärr. Stenarna är greppiga, rötterna är hala.
Såg löjligt bra ut på stigarna hemma, men hade behövts dubb på cykel eller bil för att få cykeln till stigarnaHur ser d ut just nu?
Hörde av ett gäng i Norrort som förespråkade dubbat då det var mycket is.
Isigt i skogarna men betydligt bättre grepp i däcken än med skor. Hade inga större problem med halka.Hur ser d ut just nu?
Hörde av ett gäng i Norrort som förespråkade dubbat då det var mycket is.
Isigt i skogarna men betydligt bättre grepp i däcken än med skor. Hade inga större problem med halka.
Är du galen människa?? Shorts mitt i vintern?Torrt blandat med is å lite vatten här å där men tusen gånger bättre än igår med blötsnö.
En latte machiatto gör en glad å man fortsätta en stund till !Visa bilaga 742898Visa bilaga 742897Visa bilaga 742900Visa bilaga 742901
Självklart avnjöts cyklingen i 3/4shorts.
Snorhalt på asfalten ikvällNorrort, ensta, Täby, mm.. riktigt blött. Grusvägarna man korsade mellan stigarna blev bättre ju längre tiden gick.
Var också ute i Hellas igår, dock uppe kring Nackamasterna, och var ju rätt blött på sina ställen men inga större problem. Dock måste jag varna för en del berghällar där vatten runnit över och fryst till, brutalt halt där båda däcken bara försvinner under en på en millisekund. Men alltid kul att cykla! God jul!I trakterna kring Hellas (Ulvsjön) är det som en dag i oktober, en del hala rötter men knapp nån snö på småstigarna.
På missa ställen känns det som att frosten gått ned en bit i marken och på andra ställen är det mjukare och också blötare.
Visa bilaga 744053Däremot har det på större promenadvägar till och från skogen bildats isgator, vilket kan vara lite svåra att komma runt!
Hade det här varit imorgon så hade det vart årets finaste dag.
Visa bilaga 745164
Du körde väl ikapp dem?? Du som har alla KOM i Ågesta!! :)Ågesta var riktigt fint också. Förutom att några spånhuvuden varit ute med crossar och dubbdäck. :/
Mycket is i Hellas. För den som vill
Visa bilaga 746108
Då hade vi olika snödjup i våra skogar, jag kunde krypa ner för branter utan att bromsaFörvånansvärt bra rull även på icke-upptrampade stiger i skogen. Riktigt tuff i öppet fält.
Visa bilaga 747128
Blåa måste vara en av de bättre stigarna (relativt farbar), men generellt jävligt svårcyklat i Hellas idag.Någon som kört blåa med all snö? Den brukar ju kunna trampas till rätt bra med alla vandrare. Kommer ihåg något år när den nästan var snabbare på vintern än sommaren...
Då hade vi olika snödjup i våra skogar, jag kunde krypa ner för branter utan att bromsa![]()
Instämmer!Blåa måste vara en av de bättre stigarna (relativt farbar), men generellt jävligt svårcyklat i Hellas idag.
Visa bilaga 747309