Stigstatus Östgötaleden?

HAL 9000

Aktiv medlem
Stigstatus Östgötaleden?
Jag ska tillbringa påskhelgen strax söder om Linköping, neråt Rimforsa. Det är ju väldigt fina trakter, och jag funderar på att ta med min mtb för att komma ut på en runda på bl.a. Östgötaleden. Är det någon här som har koll på hur det ser ut i skogen i trakten och kan säga något om framkomligheten?

Stigstatus Östgötaleden?
Bor i rimforsa, instämmer med Ultralite. vårt teknikspår går tydligen inte ens att hitta, du får nog sikta på plogade grusvägar om kylan håller i sig...
Välkommen till rimforsaskogarna när värmen kommer!

Stigstatus Östgötaleden?
Ajdå, ja jag befarade att det kanske skulle vara lite för mycket snö kvar i skogen. Det får kanske bli mer vinter-/grusvägsrally då. Jag är där ibland på sommaren också, och blev nyfiken på teknikspåret. Var hittar jag det (när det väl töat fram igen)?

Smiler sa:
Bor i rimforsa, instämmer med Ultralite. vårt teknikspår går tydligen inte ens att hitta, du får nog sikta på plogade grusvägar om kylan håller i sig...
Välkommen till rimforsaskogarna när värmen kommer!

Stigstatus Östgötaleden?
Sitter en informationsskylt vid pilens spets, spåren går i skogen där pilen är ritad. när man tröttnat finns gott om fina stigar i skogen på andra sidan Blåbärsstigen / Västra vägen.
Den stora byggnaden bredvid är ett dagis. Där går bra att parkera på helgen om man kommer med bil.

Bilagor

• 2018-03-26 09-35-37.jpg
    2018-03-26 09-35-37.jpg
    370.6 KB · Besök: 68
Tillbaka
Topp