Stjärtsmör!?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum
Stjärtsmör!?
För att??? Du ser hellre ut som en babian i arslet och riskerar bli hudflängd?

Nä släpp din h**ofobi och använd alla hjälpmedel som finns till hands för att göra rundan så behaglig som möjligt.

//Referee

Stjärtsmör!?
Dagens moderna cykelbyxor beöver inget byxfett. Jag klarade de 304 km 2004 som dessutom var regnit utan några problem och det utan några som helst krämer i underlivet. Satsa ett par extra kronor på ett par bra cykelbyxor och testa att cykla långt i de innan VR. Vissa byxor på vissa personer funkar inte och detta kan ibland visa sig på just långa sträckor( > 100 km).

//O

Stjärtsmör!?
Har aldrig använt byxfett, kört Vätternrundan 6 ggr. Med riktiga cykelbyxor behövs det inte. Det är en gammal kvarleva med byxfett från tiden då man hade sämskskinn(?) i cykelbyxor, tror jag.

Däremot finns något som används av en del som kallas "Rumpräddaren", en salva som görs i Medevi. Har inte provat det heller... :-)

/Leo

Stjärtsmör!?
Stjärt + sadel + byxor ska passa varandra som ett pussel. Det är bak-grunden (ho-ho) som man bygger njutbaras långrundor på.

Gör de inte det så får man försöka lindra det värsta med salvor. Jag hade tyvärr lätt för att dra på mig svampinfektioner i somras. Detta orsakade en Vättrenrunda som var gräsligt jobbig (utan att jag vid tidpunkten var medveten om vad som var det egentliga problemet). Men så fort jag hade börjat med svampdödande salva så blev allt helt annorlunda!

Stjärtsmör!?
Sådan här kanske? ;)
<http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4614&ProductSKU=107548&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo>

Själv använder jag den här:
<http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/ak_secs.cgi?funk=visa_artikel&artgrp=358&artnr=assos002&limit=000&extra=000&avd=4&varumarke=000&btg=0&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=>

Stjärtsmör!?
Den här tråden verkligen skriker efter:

green_anal_lube.jpg

Men skämtåsido så har det varit uppe förrut. Många menar att det inte behövs med moderna byxor.

Samtidigt finns det folk som förordar vissa mer kreativa lösningar på problemet så som bananer, flintastek mm...

Stjärtsmör!?
Anonym skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag köra vätternrundan, måste jag ha byxfett!?
> Idéen är inte lockande.

Är du van att cykla så vet du om du behöver det eller inte.

Att utsätta huden för annorlunda påfrestning under lång tid brukar kräva att man smörjer in sig med nåt från en burk. Du kan ju testa med att åka till Kanarieöarna nu på hösten och se om du klarar första dagen på stranden utan solkräm.. Om du däremot har varit på samma strand i flera veckor så behöver du förmodligen ingen solkräm.

Tillbaka
Topp