Jag körde båda i år. 3.28 på Stockholm Marathon och Vätternrundan på 8.04 (Körde med Finaxgänget och var i allra högsta grad med och arbetade till Fagerhult, vilade i klungan fram till Hjo men där fick jag tyvärr släppa.) Återhämtningen mellan de två loppen med bara två veckors mellanrum upplevde jag inte som ett problem, däremot tycker jag att det var svårt att planera träningen. Eftersom jag redan var cyklist, men bara löptränat i ungefär ett år så lade jag allt krut på att träna löpning. Jag sprang enligt Salkais schema på Marathon.se för 3.30 gruppen och hann med drygt hälften av passen, men fokus på långpassen. Cykeln rörde jag inte över huvudtaget från MTB DM i September till April. Inför VR körde jag två cykelpass (2x10 mil) och pendlade till jobbet en gång (2x27 km), alltså totalt cirka 25 mils cykling.
Jag tror inte att det funkar för alla att bara löpträna och ändå köra VR på 8 timmar, men med tanke på hur mycket mer tidseffektivt det är att löpträna skulle jag lika fullt lägga tyngpunkten där. 2010 kommer jag också att köra båda, men till nästa år kommer jag att lägga mer fokus på cyklingen för att vara säker på att orka vara med och dra Finaxgänget ända in i kaklet.