Stockholms landsvägscup 2026

miyatafarfar

Aktiv medlem
Det är snart dags för Stockholms landsvägscup som inleds med Fiskartorpets GP den 28 april och avslutas med Skeppsholmens GP i augusti!

Hela schemat:
28 april – Fiskartorpets GP (Arrangör CK Valhall)
5 maj – Arlanda GP* (Arrangör SMACK)
12 maj – Vuelta Laduviken (Arrangör Rocket Racing, Ängby CC)
19 maj – Haninge Grand Prix (Arrangör Cykelklubben Falken)
26 maj – Spårvägens Folktempo (Arrangör Spårvägens IF)
4 aug – Scania GP* (Arrangör Södertälje Cykelklubb)
10 aug – Skeppsholmens GP (Arrangör Fredrikshofs IF Cykel)

Någon som ska tävla? Har ni tippat några favoriter? Ängby och Lucky Sport Cycling lär väl ta hem många pallplatser men även CK Valhall verkar riktigt laddade.

PS. Är det fritt fram att besöka som publik eller måste man anmäla sig på något sätt?

Senast ändrad:
Lucky sport, är det inte en klubb på riktigt, på riktigt? Lite orättvist väl, de följer ju jag på nätet. Ska väl köra tour of Austria bla. Lite annan nivå……

Lucky sport, är det inte en klubb på riktigt, på riktigt? Lite orättvist väl, de följer ju jag på nätet. Ska väl köra tour of Austria bla. Lite annan nivå……
Kom på att dom kanske inte ens kör cupen? Eller? Har ingen koll men vet bara att dom är riktigt vassa.

PS känner lite samma för Ängby. Känns alltid som att man ser nåt GC-proffs när man ser deras tröjor in the wild.

Det är snart dags för Stockholms landsvägscup som inleds med Fiskartorpets GP den 28 april och avslutas med Skeppsholmens GP i augusti!

Hela schemat:
28 april – Fiskartorpets GP (Arrangör CK Valhall)
5 maj – Arlanda GP* (Arrangör SMACK)
12 maj – Vuelta Laduviken (Arrangör Rocket Racing, Ängby CC)
19 maj – Haninge Grand Prix (Arrangör Cykelklubben Falken)
26 maj – Spårvägens Folktempo (Arrangör Spårvägens IF)
4 aug – Scania GP* (Arrangör Södertälje Cykelklubb)
10 aug – Skeppsholmens GP (Arrangör Fredrikshofs IF Cykel)

Någon som ska tävla? Har ni tippat några favoriter? Ängby och Lucky Sport Cycling lär väl ta hem många pallplatser men även CK Valhall verkar riktigt laddade.

PS. Är det fritt fram att besöka som publik eller måste man anmäla sig på något sätt?
Ingen galen aktivism bara! 😉

Sedan jag slutade att delta, så åker jag ibland och kollar och snackar med folk. Fiskartorpet, Laduviken och Skeppsholmen ligger nära stan.

Bara kul om några av landets bästa kommer och visar upp sig. Oskar har lyckats dra ihop något riktigt bra där.

Kanske hjälper till som funktionär om det behövs.

Tillbaka
Topp