Jag kan inte begripa varför en del startar trådar om att dela upp forumet. Om jag började läsa på ett forum som hade en struktur jag inte gillade så skulle jag troligen ganska snabbt sluta. Om innehållet var viktigt och det bara fanns på detta ställe skulle jag nog fortsätta. Men om jag läser i några trådar om att förändra strukturen och dessa förslag sablas ner vid fitknölarna så skulle jag inte starta en sån tråd. Det finns många sätt att begå självmord på ett forum och den trådstarten vore nog det dummaste.
Hur socialt osmidig får man vara egentligen? Det kan vara ok att ställa en nOObfråga men det är bättre att söka svaret på frågan. Det är det vuxna sättet att lösa det. Det kan vara ok att kritisera en annan användare på forumet. Det är vuxet att kunna skilja på person och sak. Men att på happy starta en tråd om en uppdelning av forumet är ju bara dumt och omoget. Dumt i betydelsen ointellegent. Omoget i betydelsen att som användare på ett forum bestämmer man inte över forumets form och funktion varför man inte har med just den frågan att göra. Egot hos den som startar en sån här tråd är så uppblåst att personen knappast kan vara vuxen. Ett typiskt tonåringsbeteende. Utan erfarenhet blir varje tanke man tänker en världsnyhet och det klokaste som någonsin tänkts.
Över sitt förstånd
skall man stolt ej vara,
fasthellre i väsendet varsam!
När en klok och sluten
kommer till gården,
sällan den försiktige sig skadar,
ty osvikligare vän
man aldrig får
än mycket mannavett.
Den varsamme gästen,
som till gille kommer
tiger under lyssnande tystnad;